Wat is een lead magnet.
Eigenlijk zegt het woord het allemaal. Een lead magneet. Oftewel; een stuk content dat waardevol genoeg is om jouw doelgroep aan te trekken en ze te overtuigen hun gegevens achter te laten. Hoe een lead magnet er voor jouw organisatie uitziet is volledig afhankelijk van de doelgroep en de daarbij horende pijnpunten. Genoeg theorie?
Een voorbeeld van een lead magnet
die jouw doelgroep zou kunnen triggeren. Stel je voor; je bent woonachtig bent in de regio Amsterdam. Je woont in een appartement met je partner in het centrum van de stad. Omdat jullie de volgende stap willen zetten en jullie gezin willen uitbreiden, gaan jullie op zoek naar een nieuw huis. Wel in de stad, maar in een andere buurt. Wat is op dit moment voor jou relevant?
Vraagstelling: Welk budget hebben we nodig om een huis te kunnen kopen in buurt X of Y?
Stel je voor dat er nu een makelaar is die hierop het antwoord heeft. In de vorm van een kwartaalrapport dat automatisch wordt geüpdatet en verstuurd. Zou je hiervoor dan je gegevens achterlaten? Het antwoord hierop is waarschijnlijk ja. Omdat dit gelijk de vraag die je hebt beantwoordt. Vraag is nu nog; hoeveel en welke gegevens ben je bereid hiervoor achter te laten? Op dat moment komen we bij de opt-in. Hierover vertellen we je in een volgend stuk meer.