Wat is de mogelijke impact op je campagnes?
Met Consent Mode V2 kunnen website-eigenaren via een cookiebanner toestemming vragen aan bezoekers voor het plaatsen van verschillende soorten cookies. Nieuwe opties zoals ad_user_data en ad_personalization worden hierbij geïntroduceerd.
Ad_User_data: Stelt toestemming in voor het verzenden van gebruikersgegevens naar Google voor online advertentiedoeleinden.
Ad_personalization: Maakt opslag met betrekking tot personalisatie mogelijk, bijvoorbeeld video-aanbevelingen.
Het niet correct implementeren van deze modus kan leiden tot het weigeren van metingen door Google, met mogelijke gevolgen voor alle campagnes:
Beperkte remarketing mogelijkheden:
Zonder Consent Mode V2 kun je geen doelgerichte remarketing doen, wat essentieel is voor het opnieuw bereiken van geïnteresseerde gebruikers.
Verminderde conversiemeting:
Het niet gebruiken van Consent Mode V2 beperkt je vermogen om nauwkeurig conversies te meten. Dit leidt tot minder inzicht in de effectiviteit van je campagnes.
Risico op AVG Issues:
Niet voldoen aan de AVG kan leiden tot juridische problemen en boetes.
Impact op advertentieprestaties:
Het negeren van Consent Mode V2 kan een negatieve impact hebben op de algehele prestaties van je advertenties, omdat je essentiële gebruikersdata mist voor optimalisatie. Daarnaast is er een mogelijkheid tot opschorten van al jouw advertentieaccount(s)