Hoe hoger de kwaliteitsscore hoe goedkoper de clicks.
En de kwaliteitsscore bestaat uit drie kenmerken. Dat zijn:
- Ervaring op de landingspagina
- Advertentierelevantie
- Verwachte klikfrequentie
Google geeft ieder kenmerk onafhankelijk van elkaar punten. Het totaal van deze punten maakt de kwaliteitsscore. We beginnen bij de ervaring op de landingspagina. Hoeveel punten denk jij dat ‘de ervaring op de landingspagina’ krijgt wanneer iemand zoekt op ‘marketing bureau Purmerend’, klikt en landt op een pagina die geschreven is gericht op het zoekwoord ‘marketing bureau Purmerend’? Onze ervaring leert: 10/10!
Door naar de advertentierelevantie en de verwachte klikfrequentie. Dat laten we over aan het algoritme van Google. Hier maken we gebruik van een Dynamic Search Ad. Met een Dynamic Search Ad bepaalt Google welke gebruiker een advertentie voorgeschoteld krijgt op basis van eerder vertoond gedrag. Sluit jouw gedrag als gebruiker naadloos aan op het gedrag van een gebruiker dat recent heeft geconverteerd? En zoek jij toevallig op ‘marketing bureau Purmerend? Dan krijg je op basis van het algoritme van Google een advertentie voorgeschoteld. Onze advertentie. Op die manier scoren de verwachte klikfrequentie en de advertentierelevantie ook beide 10/10 punten. Een totaalscore van 100% dus. En zo zorgen wij voor een vermindering van de advertentiekosten.