
Van Beem Buitenleven. Een familiebedrijf dat vroeger is begonnen in akkerbouw, is uitgegroeid naar kwekerij en vervolgens tuincentrum. Nu een experience center met 10.000m2 showroom waar jij het buitenleven kunt ervaren.
Ben jij op zoek naar de laatste trends en innovaties voor het luxe buitenleven? Dan ben je bij Van Beem Buitenleven aan het juiste adres.
Van Beem Buitenleven had een duidelijk strategie voor ogen wat betreft hun marketing. Gezien en gevonden worden door mensen die op zoek zijn naar luxe, exclusiviteit, kwaliteit en maatwerk voor hun buitenleven. In de beginfase werd het snel duidelijk dat de website niet geschikt was om deze doelen te behalen. Want zichtbaar zijn op de kanalen waar de doelgroep zich bevindt met de juiste boodschap, heeft geen zin wanneer deze doelgroep vervolgens landt op een website of landingspagina die niet aansluit op deze boodschap.
Terug naar de tekentafel dus en beginnen bij het begin. Het resultaat? Een nieuwe website waar de boodschap van Van Beem wél wordt overgebracht. In de showroom draait het om beleving en het ervaren van het luxe buitenleven. En dus moet de website ook in het teken staan van deze beleving en ervaring.
Facebook is voor Van Beem het belangrijkste kanaal gebleken om de doelgroep te bereiken. \n\nDe funnel binnen Facebook Ads is opgedeeld in verschillende fasen. Met in de eerste fase het creëren van naamsbekendheid en bereik voor Van Beem. Een zeer geschikte manier van adverteren in deze fase is door middel van Facebook ThruPlay. Met relatief korte video’s wordt de kijker meegenomen in de Van Beem experience. Want bij Van Beem draait het nu eenmaal om beleving!
Naast het creëren van naamsbekendheid en bereik slaan we de kijkers die een bepaald percentage van de video hebben gezien op in lijsten. Deze kunnen we in volgende campagnes van Van Beem gemakkelijk retargeten!
In de volgende fase worden campagnes ingezet waarbij de doelgroep wordt getarget op interesse. Dit is voor Van Beem een zeer geschikte manier van adverteren omdat zij verschillende productgroepen aanbieden. Denk hierbij aan overkappingen, tuinmeubelen, buitenkeukens, maar ook zonwering en zwembaden. Per productgroep kunnen we targeten op de daarbij horende interesses van de doelgroep. Dit in combinatie met retargeting op opgebouwde lijsten van websitebezoekers en hierop gebaseerde ‘lookalike audiences’ zorgt ervoor dat de advertentie altijd door de juiste persoon gezien wordt!
Naamsbekendheid opbouwen met korte video’s via ThruPlay. Focus op merkbeleving.
Kijkers van video’s worden opgeslagen in doelgroepen voor latere retargeting.
Targeting op interesses per productgroep, gecombineerd met retargeting en lookalikes.
"Wij werken nu al zo'n 3 jaar samen met schurq., en zijn uitermate tevreden over de samenwerking. Er is een goede communicatie, betrokkendheid en heldere/duidelijke afspraken."
Dat deze methode werkt voor Van Beem zien we terug in de resultaten. In de afgelopen zes maanden zijn 3.600 waardevolle leads verzameld via Facebook Ads! Voor een gemiddelde prijs van € 1,21 per lead! En met een gemiddelde CTR (click-through-rate) van 5,97% en CPC (cost per click) van € 0,12 scoort Van Beem veel hoger dan de wereldwijde benchmarks van 0,90% CTR en € 1,72 CPC!
Ben jij klaar om net als Van Beem Buitenleven, deze soort resultaten te behalen? Laten we samen kijken naar de mogelijkheden!
Start jouw succes verhaal