E‑commerce & Retail
1 min
24 juli 2023

Auteur

Lisanne Groot

Lisanne Groot

marketing consultant

Revolutionaire samenwerking tussen Roku en Shopify: Koop producten direct vanaf je TV

Revolutionaire samenwerking tussen Roku en Shopify: Koop producten direct vanaf je TV

Roku en Shopify hebben de handen ineengeslagen in een primeur. Ze stellen gebruikers in staat om producten van Shopify-merchants rechtstreeks vanaf hun televisie aan te schaffen via Roku Action Ads. Door simpelweg op 'OK' te drukken op hun Roku-afstandsbediening, kunnen kijkers meer leren over een product en het direct kopen. Roku Pay-gegevens worden gebruikt om betalings- en verzendgegevens automatisch in te vullen, waardoor de bestelling met een druk op de knop kan worden geplaatst.

Shopify is de nieuwste partner die gebruikmaakt van Roku Action Ads, waardoor een naadloze afrekening aan streamingadvertenties wordt toegevoegd. Andere retail- en handelspartners die Roku Action Ads benutten zijn onder andere Walmart en DoorDash.

Deze samenwerking is de eerste streaming commerce-integratie voor onafhankelijke Shopify-merchants. Het creëert een volledig nieuw advertentiekanaal voor deze bedrijven. Beginnende merkpartners zijn onder meer mannenkledingmerk True Classic, game-gebaseerde verbonden roeimachine Ergatta en wellnessmerk Olly.

Het unieke aan deze ervaring is dat marketeers de

[@portabletext/react] Unknown block type "span", specify a component for it in the `components.types` prop

[@portabletext/react] Unknown block type "span", specify a component for it in the `components.types` prop

Lisanne Groot  - Author

Over Lisanne Groot

marketing consultant