Schurq

Client side vs Server side

De meeste websites maken nu gebruik van client-side tagging, waarbij een stukje code in de browser van de gebruiker wordt geladen om gegevens te verzamelen. Dit kan leiden tot incomplete data, vooral met het verdwijnen van third-party cookies. Met server-side tagging, waarbij de dataverzameling op jouw eigen server gebeurt, heb je meer controle en betrouwbaarder data. Google’s ondersteuning voor server-side tagging maakt de overstap zelfs nog aantrekkelijker.

Wat is server side tagging?

Deze methode verschuift de dataverzameling van de browser van de gebruiker naar jouw eigen server. Hiermee kun je third-party cookies transformeren in first-party cookies, waardoor je de levensduur ervan kunt verlengen. Dit zorgt voor een betere gebruikerstracking over langere perioden. In het tijdperk van ‘cookieless’ browsing, is dit de oplossing die je nodig hebt om de controle over jouw data te behouden en je online campagnes te verbeteren.

Voordelen van server side tagging:

Volledige controle over je data (AVG proof)
Data opslaan op eigen server
Jij bent de enige eigenaar van jouw data

Schone- en complete data
Minder gevoelig voor adblockers
Nauwkeurige toewijzing van bron
Langer vasthouden van cookie data (180 dagen)

Snellere website

Mogelijkheid om data eerst te verrijken alvorens deze naar andere tools door te sturen

Wat zijn de kosten?

Wij hanteren vaste tarieven voor de implementatie. Elk pakket is exclusief tagging server kosten en eventuele optimalisatie of uitbreiding van tags. Wilt u een custom systeem, of meer doelen dan in de pakketten zijn meegenomen, neemt u dan aub contact met ons op voor een passend voorstel.

Hosting kosten per maand

*Dit is een inschatting, de prijs is gebaseerd op een gemiddeld aantal requests per gebruiker. Dit kan variƫren o.b.v. het type website en het aantal events.
.

Weet je niet welk pakket bij je past? Neem contact met ons op en we doen een vrijblijvende audit om jouw pakket te bepalen.

Neem vrijblijvend contact op met een specialist