Schurq

Elon Musk rebrand Twitter naar Superapp ‘X’

|
Leestijd 1.5 minuten
Door Guido Sombroek

Stel je een wereld voor waarin je sociale media-berichten stuurt, betalingen doet, en nog veel meer, allemaal binnen dezelfde app. Elon Musk brengt deze toekomst naar ons toe met de aankondiging van zijn plannen om Twitter te rebranden naar ‘X’, een ‘superapp’ naar het model van China’s WeChat.

De iconische Twitter merknaam en logo worden vervangen door ‘X’, wat de visie van Elon Musk weerspiegelt om een allesomvattende app te creëren waar gebruikers berichten kunnen sturen, betalingen kunnen uitvoeren en meer. Dit werd onthuld kort nadat Musk het bedrijf overnam, en ook de moedermaatschappij van het sociale mediaplatform is omgedoopt tot X Corp, een volledige dochteronderneming van X Holdings Corp., dat ook eigendom is van Musk.

In de aanloop naar de grote onthulling heeft Musk de wereld enthousiast gemaakt met teasers over het nieuwe logo, een helder gloeiend ‘X’. Deze verandering markeert een einde aan het tijdperk van de blauwe Twitter vogel, die eerder tijdelijk was vervangen door de Shiba Inu hond van Dogecoin, wat een flinke waardestijging van de meme coin tot gevolg had.

Deze transformatie is de verwezenlijking van Musk’s visie om van Twitter een platform te maken dat gelijk is aan de “super app” van China, WeChat, waarmee gebruikers kunnen communiceren, betalingen uitvoeren en nog veel meer.

Deze verandering komt op een moment dat het concurrentiegevoel op sociale media toeneemt met de recente lancering van Threads, een Instagram-achtige concurrent van Twitter. Hoewel Threads een ongelofelijke 100 miljoen aanmeldingen in één week zag, suggereren recente rapporten dat de betrokkenheid op het nieuwe platform aanzienlijk is afgenomen. De lancering van ‘X’ kan de spelregels op het gebied van sociale media drastisch veranderen.

bron: CNN

Deel dit artikel via
Guido Sombroek
Guido Sombroek

Over deze schurq

Lees ook