Schurq

Google beëindigt ondersteuning voor gerelateerde zoekfunctie: wat betekent dit voor SEO?

|
Leestijd 1 minuten
Door Eline Tol

Vertrouw je op Google’s gerelateerde zoekfunctie voor je SEO-strategie? Maak je klaar voor een grote verandering. Google heeft bevestigd dat het deze zoekoperator, die de verwantschap tussen URL’s toonde, zal verwijderen.

Danny Sullivan van Google liet weten dat de gerelateerde zoekfunctie al een tijdje niet goed functioneerde en verouderde informatie toonde. Daarom heeft Google besloten de ondersteuning voor deze functie stop te zetten, wat betekent dat je op zoek moet naar andere strategieën voor je onderzoek naar zoekmachine marketing.

Deze verandering kan bedrijven en organisaties dwingen om hun aanpak van SEO te heroverwegen. Het verlies van deze functie kan invloed hebben op hoe bedrijven de verbanden tussen verschillende websites analyseren. Gelukkig suggereerde Sullivan dat Google in de toekomst kan kijken naar alternatieve manieren om gerelateerde informatie te tonen, hoewel er geen specifieke details zijn gegeven.

Tot die tijd zou je kunnen overwegen om AI-zoekmachines zoals Google SGE, Bard, Bing Chat of ChatGPT te gebruiken. Deze platformen kunnen een alternatieve oplossing bieden voor het uitvoeren van SEO- en zoekmachine marketing onderzoek in het licht van deze recente verandering.

bron: Twitter

Deel dit artikel via
Eline Tol
Eline Tol

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook