Het resultaat
Social media campagnes binnen 5 minuten live na melding onverwachte bruguitval
Ons team was aangemeld bij de SMS-dienst van Rijkswaterstaat. Indien de Spijkenisserbrug onverwachts uitviel, kregen wij allemaal een SMS. Toen we de SMS kregen, lukte het ons team om binnen 5 minuten na de storingsmelding, de campagnes live te zetten en deze na het afmelden van de storing ook direct weer te pauzeren.
Facebook / Instagram en Snapchat zijn de beste kanalen om de jongere (mobiele) doelgroep van 13 tot en met 35 jaar te bereiken. Dit blijkt niet alleen uit het bereik maar ook het aantal bezoekers naar de website en de respondenten op het feedbackformulier.
Snapchat is het meest geschikt voor de jongsten binnen de doelgroep (13-17 jaar) en Facebook / Instagram werkt het best voor de oudsten binnen de doelgroep (25-34). Voor de leeftijdscategorie hiertussen (18-24) zien we dat zowel Facebook / Instagram als Snapchat het goed doen.
Niet alle personen uit de doelgroep waren online op Facebook, Instagram, Snapchat of YouTube tijdens de bruguitval. De eerste campagne stond kort live, namelijk 1 uur en 13 minuten. Slechts 3% van de doelgroep heeft de advertentie gezien. De testcampagnes hebben we langer aangezet, een week. Deze bereikten 68% van de doelgroep. Dit laat zien dat met hyperscale adverteren de (mobiele) doelgroep goed te bereiken is en dat deze manier daardoor uitermate geschikt is voor het informeren van deze doelgroep.
Bovendien wordt in de enquête aangegeven dat de bezoekers het prettig vinden om via social media op de te worden gebracht.