Schurq
Aandacht voor de juiste schakel

Het genereren van leads, of het niet genereren van leads, is een resultaat van één of meerdere oorzaken. Samen met jou gaan wij op zoek naar de zwakste schakel binnen jouw lead generatie machine. Uit welke schakels bestaat deze machine? Aan de voorkant begint het bij een campagne via een of meerdere kanalen om de aandacht van jouw doelgroep te trekken. Maar! Om de aandacht van de juiste personen te trekken, moet deze doelgroep goed ingesteld staan. Weet jij wie jouw doelgroep is? En waar deze zich bevindt? Hierna gaat het verder. Met welke boodschap ga jij deze doelgroep aanspreken? Daarvoor moet jij weten waar de pijnpunten van jouw doelgroep zitten. Waar ontbreekt het hen aan en belangrijker, hoe ga jij hierop inspelen.

Jouw doelgroep staat goed ingesteld en de boodschap is duidelijk. Maar zoals dat in iedere relatie gaat, is het geven en nemen. Om meer informatie te verkrijgen over jouw doelgroep, moet jij ze iets geven. Een ‘lead magnet’ noemen we dat. Een stuk content dat waardevol genoeg is voor de bezoeker om verder te klikken op jouw advertentie. Na deze klik landen zij op een website of landingspagina waar jij uitgebreid toelicht welk product of dienst jij aanbiedt en waarom dit hét product of dé dienst is die zij nodig hebben. Ben jij overtuigend genoeg? Dan zullen zij hun gegevens achterlaten. Dit is de ‘opt-in’.

Na de opt-in wordt jouw bezoeker een lead. Om deze lead verder te begeleiden naar de volgende fase van de customer journey neem jij ze bij de hand. Automatisch ga jij gepersonaliseerde content versturen. Relevante content die benadrukt dat jij dé oplossing hebt voor het probleem van de lead. En natuurlijk welk product of welke dienst daarbij hoort. Op basis van het klikgedrag van de leads kun jij precies volgen wanneer deze klaar zijn voor de sale. Altijd op het juiste moment.

Waar marketing en sales samenkomen


Samen kijken we waarom het genereren van leads niet gaat zoals jij zou willen en hoe we dit kunnen optimaliseren. Wie hierbij niet kunnen missen zijn het salesteam. Zij weten als geen ander waar de ideale klant aan moet voldoen en welke informatie zij nodig hebben voordat zij de telefoon pakken en een afspraak maken om een deal te sluiten.

Waarde bieden is de basis van goede leadgeneratie.

schurq.

Klaar om jouw online positie in te nemen?

Wil jij de concurrentie voorbijgaan? Wacht niet langer en start met online marketing. Op de juiste manier natuurlijk. Mét het gewenste resultaat!