Schurq

FA
als autoriteit in de markt
+100,46%
sessieduur
+54,25
pagina's per sessie

FacilityApps is gespecialiseerd in het ontwikkelen van apps voor operationele processen op locatie. Een flexibel SaaS-platform voor alle werkvloer processen is het resultaat van een zoektocht naar tools voor efficiëntie- en productiviteitsverbetering. veel bedrijven in diverse branches maken al gebruik van deze oplossing en managen hun mobiele workforce al via het app-platform van FacilityApps.

de samenwerking FacilityApps x schurq.

De gezamenlijke reis van schurq. en FacilityApps begint al vroeg. Chris van den Berg, manager marketing en verkoop van FacilityApps, zegt over deze samenwerking; schurq. beschouwen we als onze collega’s. Zij zijn onze digitale verkopers waardoor FacilityApps letterlijk over de hele wereld een customer base opbouwt vanuit ons bescheiden kantoor. De ontwikkeling op digitaal marketing gebied gaat met lichtsnelheid en om als relatief klein kantoor dit bij te houden en zelfs voorop te lopen kan alleen met een goede partner.

Bij FacilityApps is de hele klantreis geoptimaliseerd. Vanaf gerichte advertentiecampagnes, conversieoptimalisatie op de website, het aanbieden van relevante lead magnets en de opvolging middels marketing automation met als uiteindelijke doel: Demo afspraken.

het resultaat.

Het resultaat van deze verbeteringen? We hebben de website prestaties van de oude website vergeleken met de nieuwe website. We hebben daarvoor de periode vanaf 1 januari 2022 tot en met 15 juni 2022 vergeleken met de periode 1 januari 2019 tot en met 15 juni 2019. Livegang van de nieuwe website was in december 2019. Het resultaat?

  • + 6,30% website bezoeken
  • + 54,25% gemiddelde tijd op pagina
  • + 17,58% pagina’s per sessie
  • + 100,76% gemiddelde sessieduur

de lead magnets.

Voor het bepalen van de lead magnets op de website van FacilityApps is gekeken naar de doelgroep, en de behoeften van deze doelgroep. Wie behoren tot de doelgroep van FacilityApps? Schoonmaakbedrijven en dienstverleners. Voor deze doelgroep is het belangrijk, omdat zij vaak meerdere schoonmakers aan het werk hebben op verschillende plekken, dat er overzicht is en er efficiënt gewerkt wordt. Wie is waar actief, hoe kunnen we het meetbaar maken welke schoonmaakwerkzaamheden worden gedaan en hoe kunnen we deze prestaties verbeteren.

Wat is voor deze bedrijven nog meer belangrijk?

Kosten en inzicht. De marges in het beheer van gebouwen staat al jaren onder druk en de concurrentie is hoog. Daarom is het voor deze schoonmaakbedrijven van belang dat zij weten wat de kosten zijn van het gebruiken van de app én wat de voordelen hiervan zijn. Zodat ze de kosten en baten hiervan tegen elkaar af kunnen wegen. Zo zijn de lead magnets ontstaan.

gesegmenteerde workflows.

Bij FacilityApps worden een drietal lead magnets ingezet. In iedere fase van de funnel wordt een andere lead magnet ingezet. In fase 1 is dit een whitepaper, in de volgende fase een calculator, waarmee de kosten van de app-oplossing kunnen worden berekend en een demo aanvraag in de laatste fase. Gebruikers kunnen een (online) demo krijgen van de app voordat zij de beslissing nemen deze in gebruik te nemen. Voor deze lead magnets zijn aparte workflows gebouwd in het marketing automation systeem, zodat de opvolging gepersonaliseerd wordt.

branchespecifieke segmentering

De verschillende workflows voor de lead magnets is niet het enige punt waar wordt gesegmenteerd. De gehele aanpak op zowel de website als in de opvolging is branchespecifiek. De twaalf gespecificeerde branches hebben ieder een aparte pagina op de website. Op deze pagina’s wordt voor iedere branche uitgelegd waarom de app de efficiëntie in die branche kan verhogen en hoe de app kan worden geïmplementeerd. Verder zijn op deze pagina’s specifieke downloads toegevoegd zodat per branche gepersonaliseerde content beschikbaar is.

branchespecifieke aanpak foodsector

Tevens is er een branchespecifieke aanpak ontwikkeld waarbij de doelgroep het nauwkeurig wordt bepaald. Vervolgens wordt een campagne op autoriteit opgestart om bijvoorbeeld de aanwezigheid op een beurs te promoten. Wanneer autoriteit is opgebouwd en interesse is gewekt wordt een relevante lead magnet aangeboden welke weer wordt opgevolgd middels marketing automation.

verzamelen van leads.

Uit deze campagne zijn tot dusver diverse waardevolle leads gekomen waaronder alleen kwaliteitsmanagers, procesverbeteraars en directeuren/eigenaars. Omdat deze campagne nog loopt, is dit nog geen definitief resultaat. Maar de eigenaren van FacilityApps zijn tot dusver zeer tevreden omdat dit aantoont dat de aanpak werkt en dat de juiste personen worden bereikt met content die voor hen écht interessant is. FacilityApps wordt geprofileerd als een autoriteit in de industrie, en dat was het voornaamste doel!

het vervolg.

Natuurlijk stopt het hier niet. De aanpak heeft zichzelf bewezen in de foodbranche. Nu is het tijd om een volgende branche te kiezen en dit opnieuw toe te passen. Uiteraard met een andere benadering en download, specifiek gericht op de pijnpunten en behoeften van deze doelgroep.
Wat verder nog op de agenda staat is onze vernieuwde Account Based LinkedIn Automation strategie.

benieuwd naar wat voor jouw organisatie mogelijk is?