Schurq

141%
stijging in totaal aantal offerte aanvragen
137%
stijging in aanvragen via Google Ads
21%
van de leads converteert naar klant

OK GAS. Een leverancier van propaangas die al sinds 1962 actief is op de Nederlandse en Belgische markt. Uitblinkend door hun jarenlange expertise, uitstekende technische dienstverlening en vloot van tankwagens met gespecialiseerde chauffeurs. Zo onderscheidt OK GAS zich ten opzichte van zijn concurrenten. Klinkt goed toch? Dat vonden wij ook! Wij zijn dan ook super enthousiast over de samenwerking tussen schurq. en OK GAS.

Aan schurq. de taak ervoor te zorgen dat OK GAS uitblinkt. In een traditionele sector waarin het grootste gedeelte van de markt verzadigd is. De grootste uitdaging was een website ontwikkelen die voor de verschillende sectoren en doelgroepen waarde zou bieden. Het resultaat is een SEO– en conversie proof website waarop de verschillende doelgroepen gemakkelijk informatie kunnen vinden over de diensten van OK GAS.

Na de website stopte de samenwerking natuurlijk niet. Het uitwerken van een ijzersterke strategie voor OK GAS begon bij de doelgroep. Belangrijke vragen om te beantwoorden tijdens dit proces waren; wie is de doelgroep, op welke platformen bevindt deze doelgroep zich en met welke boodschap kunnen we deze doelgroep triggeren.

Het begin van de strategie: de doelgroep.

De doelgroep van OK GAS wordt in eerste instantie gesplitst in twee grote segmenten; particulier en zakelijk. Via specifieke geotargeting in Google en Bing advertising in combinatie met gesponsorde content in Facebook is de doelgroep bereikt én met resultaat! Hoe we dit hebben gedaan? Door het blijven testen en optimaliseren van deze campagnes. Aan de hand van resultaten uit de campagnes, de boodschap aan de voorkant optimaliseren. Zo weten we zeker dat de boodschap in de advertentie altijd precies aansluit op de behoeften van de doelgroep!

Samen jouw strategie bepalen

De resultaten uit de campagnes smaakte naar meer. Het werd voor het bedrijf aantrekkelijk om de volgende stap te maken in het koppelen en automatiseren van marketing en sales. Een eerste stap in dit proces was het in kaart brengen van het salesproces. Waar liggen de behoeften en vooral; waar zitten de pijnpunten? Belangrijke vragen die hierbij zijn gesteld zijn welke investeringen leveren het meeste op, welke segmenten zijn er binnen de doelgroep en welke pijnpunten spelen er onder deze segmenten. Het is namelijk de boodschap van sales die marketing heeft te automatiseren om de doelgroep op de juiste manier te bereiken!

Door een geautomatiseerd systeem weet OK GAS nu precies wat hun investeringen opleveren, waar knelpunten in het salesproces liggen en hoe ze dit kunnen ombuigen tot kansen. Hoe mooi is dat?

schurq. is een attente en commercieel gedreven organisatie! Samen met Dave hebben wij als OK GAS gas gegeven op de digitale snelweg!

De resultaten!

Dat de schurq. methode werkt voor OK GAS is terug te zien in de resultaten. Het totaal aantal offerte aanvragen is het afgelopen jaar met 141% gestegen! Facebook Ads zorgde voor 103 leads tegen een gemiddelde prijs van €5,98 per lead. Ook Google Ads scoorde bovengemiddeld goed. Het aantal offerte aanvragen via dit kanaal steeg in de periode maart tot december 2021 ten opzichte van 2020 met 137%! De CPC (cost per click) daalde met 30% en de totale kosten met 5%. En de uiteindelijke toename van klanten? Vanuit alle gegenereerde leads is uiteindelijk 21% klant geworden bij OK GAS!

de marketing- en salesmachine van OK GAS!

schurq. is bij OK GAS dus goed op weg naar het implementeren van de volledige marketing- en sales machine. Door de marketing- en salesprocessen volledig in kaart te brengen en te optimaliseren, hebben we een effectieve campagnestrategie kunnen ontwikkelen. Samenwerking is hierbij de key! Een optimale samenwerking tussen schurq. en OK GAS zorgt ervoor dat de processen continu verbeterd worden en dat beide afdelingen elkaar versterken.

Klaar voor de volgende stap in marketing en sales?