Schurq

De concurrentie groeit en de markt ontwikkelt zich in hoog tempo. Jij kunt niet achterblijven natuurlijk! Wij helpen jou om een oneerlijke voorsprong te krijgen op de concurrentie met een onconventionele aanpak.

Het schurq. model vormt het fundament voor jouw online strategie.
Met een aantal simpele stappen zetten we de online groei van jouw organisatie in gang. Ben jij er klaar voor?

Ons plan voor jou

Breng de doelgroep in kaart

De eerste stap is het in kaart brengen van de doelgroep. Zo specifiek mogelijk. In welke branche zit jouw ideale doelgroep? Hoe groot is het bedrijf? En welke functie, uitdagingen, pijnpunten of wensen hebben zij? Wat is de drijfveer om jouw product of dienst af te nemen, en nog belangrijker, waarom niet? Je begint dus met het opstellen van een buyer persona door bestaande data te analyseren. Geen probleem als je nog geen buyer persona hebt opgesteld. Daarbij assisteren wij graag.

Onderzoek waar de doelgroep zich bevindt

Zodra de doelgroep helder is, is het tijd voor stap twee. Op welk platform is jouw doelgroep actief? Ieder platform heeft zijn eigen kracht – waar Facebook en Instagram het meest geschikt zijn wanneer je wilt targeten op bepaalde interessegebieden of persoonlijke kenmerken, is LinkedIn meer geschikt is wanneer je wilt targeten op bepaalde bedrijfsfuncties.

Maak de website klaar om leads te verzamelen

Jouw website is een essentieel onderdeel van jouw online strategie. De website (of landingspagina) is namelijk de plek waar jij bezoekers overtuigt tot conversie. Om bezoekers te laten zien dat jij de juiste aanbieder bent van je product of dienst, is een sterke lead magnet key! Hiermee bedoelen we content, waardevol genoeg voor bezoekers om hun gegevens achter te laten. Deze lead magnet vormt de basis voor de geautomatiseerde opvolging. Zo worden jouw onbekende bezoekers ineens bekende bezoekers!

Social Advertising

Je hebt je doelgroep in kaart gebracht, nu is het tijd om te beginnen met adverteren! Social advertising wordt ingezet met een visie die verder gaat dan alleen engagement creëren. Het gaat om het zichtbaar zijn op het platform waar jouw doelgroep zich bevindt, op het juiste moment in de customer journey.

De customer journey verschilt voor ieder product of dienst. Soms zelfs per klant. Daarom is het belangrijk om diverse touchpoints te hebben – via meerdere platformen – om een persoon te begeleiden naar de volgende fase van de journey.

Zichtbaar

Dit is de fase waar je potentiële klanten voor het eerst in aanraking komen met jouw merk, product of dienst. In deze fase is het van belang om zoveel mogelijk mensen te bereiken die mogelijk geïnteresseerd zijn. Een video (ThruPlay) campagne blijkt voor deze fase het meest geschikt. Een video is een aandachtstrekker in iemands tijdlijn en geeft de mogelijkheid om de bezoekers te voorzien van bewegend beeld met audio. Om deze mensen in de volgende stap van de funnel opnieuw te kunnen bereiken, kun je doelgroepen opslaan van mensen die jouw video hebben bekeken.

Klik hier voor de ThruPlay handleiding!

Facebook ThruPlay campagnes
Interesseren

In deze fase richt je je op mensen die op een bepaalde manier interesse hebben getoond in jouw merk, product of dienst, maar die nog niet zijn overgegaan tot conversie. In deze fase dien je in te spelen op de pijnpunten en behoeften van jouw klant. Ze zijn zich bewust geworden van een bepaalde behoeften en gaan zich oriënteren. Deze fase is een essentiële fase om de aantrekkingskracht van je merk te vergroten. Zorg dat je mensen vooral inspireert en overtuigt om de volgende stap in hun journey te maken.

Verbinden

In de voorgaande fases is jouw doelgroep in aanraking gekomen met je merk én tonen ze interesse in je bedrijf. Wanneer ze je website hebben bezocht en één of meerdere pagina’s hebben bekeken, is je doelgroep warm. Deze fase is hét moment om je klanten over de streep te trekken. Afhankelijk van je doelgroep en je bedrijf zijn verschillende acties mogelijk. Met een goede advertentie en call-to-action is de kans groot dat ze gaan converteren.

Marketing Automation

Marketing Automation is dé manier om relevante content naar de juiste persoon te sturen, op het juiste moment. Volledig geautomatiseerd. Het helpt jou om massacommunicatie om te zetten naar 1 op 1 communicatie. Want zeg nou zelf. Jij wil toch ook op een persoonlijke manier aangesproken worden?

Maar hoe krijg je mensen zover dat zij hun persoonsgegevens achterlaten voor de informatie die jij wilt versturen?

Leads aantrekken met een lead magnet

Een goede lead magnet wordt voor de bezoeker als waardevol genoeg beschouwd om zijn of haar gegevens achter te laten. Het achterlaten van hun gegevens, ook wel de ‘opt-in’ genoemd, is de trigger voor het starten van jouw marketing automation workflow.

De fundering is gelegd

De fundering voor het contact met jouw lead is gelegd. Zij hebben een download of aanvraag gedaan via jouw website of landingspagina. Op basis van deze download of aanvraag krijg jij wat meer info over de situatie van de lead. Welke pijnpunten en uitdagingen heeft jouw lead en hoe kan jouw product of dienst dit oplossen? Hierover ga jij via de automatische, gepersonaliseerde e-mails meer informatie geven. En door het analyseren van het klikgedrag van deze lead, krijg jij weer wat meer informatie. Geven en nemen. Dat is hoe het werkt.

Warm jouw leads op

Op deze manier ‘warm’ jij leads op en begeleid jij ze door de customer journey. Steeds een fase verder. Totdat zij warm genoeg zijn voor de conversie. Op basis van het gedrag van jouw lead wordt zijn of haar profiel automatisch verrijkt. Wanneer deze lead aan de vooraf ingestelde criteria voldoet, vormt dit de trigger voor de sales opvolging (SQL). Dit is het moment voor de verkopers om de telefoon op te pakken en persoonlijk contact te leggen.

Wat houdt dit in voor verkopers?

Die zijn er altijd verzekerd van dat zij op het juiste moment bellen. Niet meer te vroeg en ook zeker niet meer te laat! Zij kunnen hun tijd dus effectiever inzetten en dat is voor jou ook mooi meegenomen.

Meten = weten

In marketing automation kun je alles meten. Je schiet dus niet met hagel. Je kunt het gedrag van de lead volgen. Wat heeft de lead wel of niet gelezen? Wat vindt hij interessant of oninteressant? Dit is essentieel om te weten. Alles is in één oogopslag te zien, waardoor jij de juiste beslissingen kunt maken.

Marketing automation is dé toekomst om jouw sales- en marketing proces te verbeteren.

Custom-made dashboards en ongoing strategie

Dashboards custom-made voor jouw organisatie. Hoe klinkt dat? Ingewikkeld? Absoluut niet! Samen bepalen we welke data relevant is en deze brengen we voor jouw organisatie in kaart. Wij geven jou toegang tot een online dashboard waarin deze data real-time wordt bijgehouden, zodat jij altijd inzicht hebt in wat er gebeurt, op welk moment en door wie.

Een strategie bepalen aan het begin van een samenwerking kan ieder marketingbureau. Waar wij ons als Schurq onderscheiden is door jouw diverse systemen te koppelen waardoor jouw organisatie toegang krijgt tot een eigen marketing- en sales machine. Een machine waarmee een synergie ontstaat tussen marketing en sales. Elkaar aanvullen en versterken. Dat is waar het om gaat.

Laten we samenwerken voor het beste resultaat. Jullie zijn immers de specialisten in jullie vakgebied. En wij in dat van ons.

Download het manifest!