Schurq

Elon Musk’s nieuwe plan: geen koppen meer bij nieuwsartikelen links op Twitter/X

|
Leestijd 2 minuten
Door Eline Tol

Heb je ooit een pakkende kop van een nieuwsartikel op social media gezien en erop geklikt om meer te weten? Elon Musk gaat dit gedrag op Twitter/X veranderen. Hij heeft aangekondigd dat hij de headlines van nieuwsartikel links wil verwijderen, waardoor alleen het leidende beeld van het artikel overblijft. Volgens Musk zal deze stap de esthetiek van het platform verbeteren.

Dit nieuws komt op een moment waarop Musk’s invloed in de media en politiek toeneemt. Onlangs onthulde een uitgebreid stuk in The New Yorker dat Musk’s Starlink internetdienst wordt gebruikt door het Oekraïense leger. Bovendien heeft hij gedreigd de toegang tot deze service te beëindigen en heeft hij gesprekken gevoerd met de Russische president Vladimir Putin.

Het verwijderen van koppen van links kan een grote impact hebben op hoe nieuwsmedia hun verkeer op Twitter/X genereren. Zonder een directe headline moeten gebruikers op de link klikken om te weten waar het artikel over gaat, wat kan leiden tot minder klikken en dus minder verkeer naar nieuwssites.

Bovendien zijn er berichten geweest dat Twitter/X de snelheid van links naar bepaalde nieuwsuitzendingen zoals The New York Times en Reuters heeft vertraagd, die kritiek hebben gekregen van Musk. Hoewel deze vertragingen voor sommige sites zijn opgeheven, toont het de potentieel veranderende dynamiek tussen het platform en nieuwsorganisaties.

Bedrijven en organisaties moeten nu strategieën heroverwegen om hun content op Twitter/X te promoten. Zonder headlines als haakjes moeten ze mogelijk meer vertrouwen op boeiende afbeeldingen of andere vormen van inhoudspromotie om de aandacht van gebruikers te trekken en verkeer naar hun sites te leiden.

bron: Twitter/X

Deel dit artikel via
Eline Tol
Eline Tol

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook