Schurq

Google Ads test nieuw dashboard voor adverteerders: meer flexibiliteit en maatwerk

|
Leestijd 1 minuten
Door Eline Tol

Ben je klaar voor een efficiëntere manier om jouw Google Ads te beheren? Google test momenteel een nieuw dashboard binnen Google Ads, wat adverteerders meer controle en overzicht biedt.

Google heeft bevestigd dat ze experimenteren met een nieuw overzichtsdashboard in de Google Ads-console voor een select aantal adverteerders. Dit dashboard lijkt op het huidige, maar biedt de mogelijkheid om te kiezen welke data je ziet. Ook kun je meer gegevens bekijken in een carrouselindeling.

Anthony Higman, die deze wijziging opmerkte, deelde enkele screenshots. Hij lichtte toe: “Je kunt ALLE metrics selecteren en dan door andere elementen in de overzichtsslider klikken.” Hij merkte op: “Het lijkt erop dat ze ook werken aan segmentatie op tijd direct vanuit het overzicht.” Google’s Ads Liaison Ginny Marvin reageerde op X en bevestigde noch ontkende dat dit een test is: “We experimenteren regelmatig en hebben op dit moment niets meer te delen.”

Waarom is dit belangrijk? Als deze nieuwe functie breder wordt uitgerold, kan het een enorme tijdsbesparing opleveren voor adverteerders die Google Ads gebruiken. Hoewel de standaardgegevens in dit dashboard nuttig zijn, wil elke adverteerder wellicht andere gegevens zien, op de manier die zij willen. Dit zou dus een welkome toevoeging zijn aan Google Ads.

Deel dit artikel via
Eline Tol
Eline Tol

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook