Schurq

Google vernieuwt Gmail-advertenties met nieuwe lay-out en ‘Gesponsord’ label

|
Leestijd 1 minuten
Door Guido Sombroek

Google heeft vandaag een nieuwe “Gesponsord” label geïntroduceerd voor Gmail-advertenties op mobiele apparaten wereldwijd, met uitzondering van EU-landen. Dit is een verandering die is doorgevoerd om het voor consumenten gemakkelijker te maken om onderscheid te maken tussen advertenties en organische promotieberichten.

Deze update heeft een subtiele lay-outverandering gebracht door het “Gesponsord” label naast de merknaam in de titel te plaatsen in plaats van eronder op de tweede regel. Deze verandering is bedoeld om de herkenbaarheid van advertenties te vergroten.

Waarom deze verandering?

Google heeft aan Search Engine Land laten weten dat ze het gebruik van het “Gesponsord” label uitbreiden omdat het “een volgende stap is naar een samenhangende advertentieaanduiding op al onze platforms.”

Waarom nu?

Deze update volgt op de eerste introductie van het “Gesponsord” label voor zoekadvertenties door Google in 2022. Het doel is om consumenten te helpen “de informatie te begrijpen” die ze zien en ervoor te zorgen dat advertenties duidelijk worden gelabeld.

Waarom dit belangrijk is.

Het duidelijker maken van het label van je advertentie kan invloed hebben op het klikpercentage van je advertenties. Let dus goed op wanneer deze wijziging van kracht is geworden en volg de prestaties van je campagne op om te zien of het aantal klikken in de loop van de tijd toeneemt of afneemt.

Deze update geldt alleen voor consumentenaccounts op mobiele apparaten, aangezien er geen advertenties zijn in betaalde Gmail-accounts. In consumenten Gmail-accounts worden advertenties weergegeven in het tabblad ‘Promoties’. Dit tabblad bevat zowel betaalde advertenties als organische aanbiedingen van merken.

Deel dit artikel via
Guido Sombroek
Guido Sombroek

Over deze schurq

Lees ook