Schurq

Heineken introduceert ‘Good Times’ als een nieuwe metric in hun merkprestatierapport

|
Leestijd 1.5 minuten
Door Guido Sombroek

Heineken, een van de bekendste biermerken ter wereld, is niet meer alleen geïnteresseerd in hoeveel bier ze verkopen. De Nederlandse brouwer is een nieuwe weg ingeslagen, waarbij ze zich nu richten op het leveren van ‘Good Times’ aan hun consumenten. Deze ongewone, maar interessante maatstaf kan de toekomst van merkstrategieën revolutioneren.

In samenwerking met Dr. Chris Brauer van Goldsmiths, University of London, heeft Heineken een nieuwe metric ontwikkeld die gebaseerd is op vijf kernindicatoren: openheid, het beleven van verheven momenten, kwaliteit van sociaal samenzijn, evenwicht en gematigdheid, en een gevoel van doelgerichtheid.

Volgens Brauer zijn deze maatstaven en hun onderliggende 15 factoren essentieel voor het ervaren van ‘Good Times’. Dit nieuwe inzicht zal deel uitmaken van Heineken’s voortdurende strategie om het merk te volgen, uitgevoerd door Kantar. Deze aanpak werd gevalideerd door consumentenonderzoek in zes sleutelmarkten – het Verenigd Koninkrijk, de VS, Nederland, Vietnam, Zuid-Afrika en Brazilië.

Een onderzoek van Heineken toonde aan dat 87% van de consumenten gelooft dat het nu belangrijker dan ooit is om te genieten van ‘Good Times’. Daarom is de introductie van deze metric een belangrijke stap om te garanderen dat Heineken hieraan kan bijdragen.

Brauer omschrijft het meten van ‘Good Times’ als een “nog niet eerder bestudeerde menselijke behoefte”. Hij benadrukt dat het bedrijf toont dat het niet alleen om de verkoop van bier gaat, maar ook om het creëren van sociale momenten die vreugde en geluk opwekken.

Heineken’s nieuwe maatstaf werd onthuld tijdens de lancering van een campagne ter ere van hun 150-jarig jubileum. Hiermee wil het merk mensen erop wijzen dat het niet alleen om de consumptie van bier gaat, maar ook om het vieren van momenten en het maken van betekenisvolle verbindingen.

bron:Independent

Deel dit artikel via
Guido Sombroek
Guido Sombroek

Over deze schurq

Lees ook