Schurq

Netflix verbreedt advertentiemogelijkheden met live sport en nieuwe sponsorships

|
Leestijd 2.5 minuten
Door Guido Sombroek

De streamingwereld staat niet stil en Netflix loopt voorop met zijn nieuwe advertentiemogelijkheden. Het bedrijf introduceert unieke sponsorships en het allereerste live sportevenement op het platform. Deze stap markeert een nieuw tijdperk in online entertainment. Peter Naylor, Netflix’s vicepresident van wereldwijde advertentieverkoop, onthulde deze vernieuwingen tijdens Advertising Week in New York.

Sponsorships en live sport
Nieuwe verbindingen ontstaan tussen bedrijven en kijkers. Frito-Lay’s Smartfood popcorn claimt de primeur als titelsponsor van “Love Is Blind”. Verder gaat Netflix de Netflix Cup uitzenden. Dit is een golfwedstrijd tussen Formule 1-rijders en PGA-golfers met T-Mobile en Nespresso als trotse sponsoren. Naylor benadrukte de meerwaarde van deze advertentievormen en legde uit dat 80% van de leden met een advertentie-ondersteund abonnement meer dan twee uur achter elkaar kijkt. Een ideaal moment dus voor merken om op te vallen.

Introductie van nieuwe advertentiemogelijkheden
Ook zal Netflix tegen het einde van dit jaar een nieuw binge-advertentieformaat introduceren. Dit formaat zal merkreclame van 30 of 60 seconden tonen tijdens een binge-sessie van meerdere afleveringen, gevolgd door een aflevering zonder reclames. Zo krijgen merken een unieke kans om in de spotlight te staan binnen het kijkgedrag van de consument.

Bovendien voegt Netflix deze nieuwe mogelijkheden toe aan het bestaande Top 10-advertentieformaat, waarbij merken zichtbaar zijn bij de meest bekeken shows. Deze zijn strategisch geplaatst in de Top 10-carrousel, net onder de “Voor Jou” en “Blijf Kijken” carrousels.

Merken in de sportwereld
Met de sponsoring van de Netflix Cup zetten merken een stap in de wereld van live sporten en bereiken ze fans van zowel race als golf. Deze integratie in de uitzending belooft ‘natuurlijk en holistisch’ te zijn, zonder de standaard 15- en 30-seconden commercials.

Voor Nespresso vertegenwoordigt de sponsorship een kans om de marktpenetratie in de VS te verhogen. Jessica Padula, Nespresso’s vicepresident van marketing en tijdelijke vicepresident voor duurzaamheid, ziet dit als een kans om een grootse verklaring af te leggen.

De toekomst van Netflix’s advertentiestrategie
Deze ontwikkelingen komen net voor de bekendmaking van Netflix’s kwartaalcijfers. Het aantal leden met een ad-plan is bijna verdubbeld. De opbrengsten vormen nog geen significant deel van de totale omzet.

Met Amy Reinhard aan het hoofd van het advertentieteam zet Netflix stappen naar een toekomst waarin advertenties een centrale rol spelen bij het verbinden van merken met betrokken kijkers.

Bron: Netflix

Deel dit artikel via
Guido Sombroek
Guido Sombroek

Over deze schurq

Lees ook