Schurq

Nieuwe functies voor YouTube Shorts: Wat dit betekent voor marketeers

|
Leestijd 2 minuten
Door Eline Tol

Heb je je ooit afgevraagd hoe je jouw merk op YouTube kunt onderscheiden? De recente updates van YouTube Shorts kunnen je daarbij helpen. YouTube Shorts heeft zes nieuwe tools geïntroduceerd om contentcreatie te stimuleren en inspireren, waaronder de mogelijkheid om live te gaan met Shorts video’s, remixen van beelden en het toevoegen van effecten en stickers aan video’s. Bovendien test het sociale platform een nieuwe mobiel-georiënteerde verticale live-ervaring, die live creators meer zichtbaarheid geeft in de Shorts-feed.

Waarom dit voor jou belangrijk is? Merken krijgen nu de kans om creatiever te zijn met hun content door te experimenteren met deze functies. Dit kan de betrokkenheid verbeteren. Het nieuwe verticale mobiele pilotprogramma kan ook helpen om het bereik van merken te vergroten door live video’s in de Shorts-feed te delen. Een groter bereik en betere betrokkenheid kunnen merken in de praktijk helpen om meer conversies te realiseren en dus een betere ROI te behalen.

Wat is er nieuw? Onder de nieuwe tools bevindt zich “Collab”, waarmee creators samen met andere YouTube- of Short-video’s een Short kunnen filmen. Met “Q&A stickers” kunnen creators vragen stellen aan hun kijkers. Er is ook de “Mobile-first vertical live”, die live creators helpt ontdekt te worden in de Shorts-feed. YouTube Shorts wordt maandelijks bekeken door meer dan 2 miljard ingelogde gebruikers. Gezien de snelle stijging in populariteit, is het geen verrassing dat Google de YouTube Shorts ervaring wil verbeteren om te concurreren met platforms zoals TikTok en Instagram Reels.

In een verklaring zei een woordvoerder van YouTube: “We hebben Shorts geïntroduceerd om creators een eenvoudige en leuke manier te bieden om korte video’s te maken en te delen op YouTube. We willen het voor iedereen gemakkelijker maken om mee te doen en te creëren wat ze leuk vinden.”

Bron: YouTube blog

Deel dit artikel via
Eline Tol
Eline Tol

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook