Schurq

Runway en Getty Images bundelen krachten om AI-tools voor bedrijven te creëren

|
Leestijd 1.5 minuten
Door Eline Tol

Runway slaat de handen ineen met Getty Images om een nieuw videomodel te lanceren dat is ontworpen voor ondernemingsklanten. Dit initiatief speelt in op de groeiende vraag van bedrijven naar hoogwaardige, op maat gemaakte content.

De kracht van de samenwerking

Dit model combineert de kracht van Runway met de wereldberoemde, volledig gelicenseerde creatieve contentbibliotheek van Getty Images. Hierdoor ontstaat er een nieuwe manier om ideeën en verhalen tot leven te brengen via video op een ondernemingsklare en veilige wijze.

Runway voor bedrijven

Dit nieuwe Runway Getty Images Model (RGM) biedt een basismodel waarmee bedrijven hun eigen aangepaste modellen kunnen bouwen voor het genereren van videomateriaal. Runway-klanten in het bedrijfsleven kunnen RGM fine-tunen met behulp van hun eigen gepatenteerde datasets. Dit stelt bedrijven in alle sectoren (Hollywood-studio’s, reclame, media, uitzending, etc.) in staat om hun creatieve mogelijkheden te verbeteren en nieuwe kanalen te bieden voor videoproductie door volledig nieuwe contentworkflows mogelijk te maken. Het maakt het tevens gemakkelijk om aantrekkelijke ervaringen op maat te creëren die aansluiten bij de stijl en het merkimago van ondernemingen en die zich richten op hun unieke doelgroepen.

Empowerment en creatieve mogelijkheden

Cristóbal Valenzuela, CEO en medeoprichter van Runway, zei: “De samenwerking tussen Runway en Getty Images tilt onze missie om makers te empoweren met een nieuwe generatie AI-tools naar een nieuw niveau van creatieve controle en aanpassing. Dit zal nieuwe commerciële toepassingen en nieuwe videoproducten voor bedrijven ontsluiten, en we kijken ernaar uit om de resultaten te zien.”

Grant Farhall, Chief Product Officer bij Getty Images, voegde eraan toe: “We zijn enthousiast om samen te werken met Runway om ondernemingen te helpen creativiteit en verkenning mogelijk te maken met AI op verantwoorde wijze. Wanneer menselijk talent en vaardigheid worden gecombineerd met krachtige technologie, zijn de mogelijkheden enorm, en dat potentieel is bijzonder opwindend als het gaat om het creëren met video.”

Een nieuwe era van videocontent voor bedrijven

Samen zullen Runway en Getty Images blijven zoeken naar de mogelijkheden van AI en videogeneratie. Zo wordt het voor bedrijven nog eenvoudiger om professionele, boeiende en merkgerichte content te produceren. RGM zal binnen enkele maanden beschikbaar zijn voor commercieel gebruik.

Op maat gemaakte modeltraining met RGM

Aangepaste modeltraining met behulp van RGM is met name relevant voor bedrijven met gepatenteerde datasets. Meer informatie en aanvragen kunnen via deze link worden ingediend.

Bron: Runway.

Deel dit artikel via
Eline Tol
Eline Tol

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook