Schurq

Verplichte verificatie voor geschorste Google Ads adverteerders

|
Leestijd 1 minuten
Door Eline Tol

Wie ooit met Google Ads heeft gewerkt, weet dat het beleid soms verandert. Nu komt Google met een nieuwe voorwaarde die een verschil kan maken voor geschorste adverteerders.

Vanaf vandaag, 10 oktober 2023, voert Google een nieuw beleid in dat invloed heeft op sommige geschorste adverteerders. Als onderdeel van dit nieuwe beleid moeten zij eerst een verificatieproces doorlopen voordat ze een beroep kunnen indienen tegen hun schorsing. Google licht toe dat dit beleid specifiek van toepassing is op “geselecteerde adverteerders wiens accounts zijn geschorst”, maar het geldt niet voor adverteerders die maandelijks gefactureerd worden.

Wat verandert er?
In plaats van direct een bezwaar in te dienen tegen een schorsing, moeten sommige adverteerders nu eerst het verificatieproces ondergaan. Dit betekent dat adverteerders die in oktober 2023 zijn geschorst vanwege een overtreding van het Google Ads-beleid, eerst de adverteerdersverificatie moeten voltooien voordat ze bezwaar kunnen maken tegen hun schorsing. Adverteerders die maandelijks gefactureerd worden, zijn echter uitgesloten van deze verificatieplicht.

Voor de verificatie moeten adverteerders bepaalde gegevens verstrekken. Als de adverteerder een organisatie is, kan er een D-U-N-S nummer vereist zijn. Voor individuele adverteerders kan een Amerikaans sofinummer of telefoonnummer vereist zijn.

Deze wijziging kan wat hoofdbrekens veroorzaken voor sommige adverteerders die eerder zijn geschorst. Tegelijkertijd kan het helpen de advertentiekwaliteit te verbeteren en advertentiefraude op het Google Ads-netwerk te verminderen.

bron: Google Ads

Deel dit artikel via
Eline Tol
Eline Tol

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook