X introduceert een nieuw advertentieformaat dat niet kan worden gerapporteerd of geblokkeerd
X introduceert een nieuw advertentieformaat dat niet kan worden gerapporteerd of geblokkeerd
|
Leestijd 1 minuten
Door Guido Sombroek
Het socialemediaplatform X, voorheen bekend als Twitter, introduceert een nieuw advertentieformaat dat een compleet nieuwe gebruikerservaring creëert. Wanneer je door je tijdlijn scrollt, kom je nu advertenties tegen die zich onderscheiden doordat ze niet kunnen worden geblokkeerd of gerapporteerd.
Deze nieuwe advertenties, onthuld door gebruikers en bevestigd door Mashable, zijn ontworpen om naadloos op te gaan in de reguliere content van het platform. Ze zijn niet te onderscheiden van normale berichten omdat ze geen ‘advertentie’-label hebben en geen gekoppelde accounts tonen. Zelfs het liken of delen van de advertentie is niet mogelijk.
Dit nieuwe advertentieformaat kan aanzienlijke gevolgen hebben voor de perceptie van gebruikers en hun interactie met advertenties. Bedrijven moeten deze ontwikkeling nauwlettend in de gaten houden, aangezien het mogelijk is dat de conversieratio’s zullen dalen. Het is van essentieel belang dat adverteerders hun strategieën aanpassen om betekenisvolle interacties met gebruikers te behouden.
Adverteerders kunnen anticiperen op deze verandering door hun benadering van reclame op het platform te herzien en de nadruk te leggen op transparante communicatie met het publiek.
Voor meer informatie en diepgaand advies kun je terecht bij het Helpcentrum van X Ads.