Schurq

Google Analytics 4 onthult 8 essentiële functies voor app-prestaties

|
Leestijd 2 minuten
Door Guido Sombroek

Stel je eens voor: slechts 37% van jouw klanten krijgt meldingen van jouw app. Dat betekent dat je mogelijk 63% van jouw doelgroep mist! Gelukkig kunnen de nieuwste innovaties van Google Analytics 4 hier verandering in brengen.

Met acht baanbrekende functies focust Google Analytics 4 op het verbeteren van app-metingen en -prestaties. Het uiteindelijke doel? Marketeers zoals jij voorzien van gedetailleerde AI-gedreven inzichten om zowel web- als app-gebruikersgedrag beter te begrijpen, allemaal samengebracht op één platform.

Deze vernieuwingen kunnen een aanzienlijke invloed hebben op bedrijven en organisaties. Het biedt een diepgaander inzicht in je publiek en kan resulteren in effectievere, boeiende campagnes. Wanneer je boodschap echt aankomt bij een doelgroep, zul je vaak een verhoogde conversie zien, wat natuurlijk een hogere ROI met zich meebrengt.

Hier een overzicht van enkele van de meest belovende functies:

  • Nieuwe niet-aangemelde gebruikers voorgesteld publiek: Hiermee kunnen merken gemakkelijker contact maken met app-gebruikers die buiten het bereik van pushmeldingen vallen. Aangezien slechts 37% van de klanten dergelijke meldingen inschakelt.
  • Naadloos hergebruik van app- en web-audiences: Deze innovatie zorgt ervoor dat eenmaal gecreëerde audiences in GA4 alleen relevante app-gebruikers targeten.
  • Directe toegang tot GA4 Audience Builder in Google Ads: Hiermee kun je snel en eenvoudig doelgroepen aanmaken en je campagnes beheren.
  • Geo-gebaseerde conversieliftmeting: Momenteel in bèta, deze tool biedt marketeers de kans om gecontroleerde experimenten uit te voeren om meer inzicht te krijgen in de effecten van hun iOS App-campagnes.

Een concreet voorbeeld is Revolut, een Brits fintech bedrijf. Door te investeren in Google Analytics 4 events zagen zij hun app-openingen met 12,5% stijgen en hun kosten per installatie met 11,2% dalen.

Dit is nog maar het begin. Google belooft dat met Google Analytics 4, marketeers een complete set tools krijgen voor het meten van app-campagnes. Het overkoepelende doel? Bedrijfsgroei stimuleren door geavanceerde data-analyse.

Deel dit artikel via
Guido Sombroek
Guido Sombroek

Over deze schurq

Lees ook