Schurq

Politieke advertenties keren terug op social media platform X

|
Leestijd 1.5 minuten
Door Eline Tol

X maakte eerder deze maand bekend dat het zijn verbod op politieke advertenties opheft, een beleid dat oorspronkelijk werd ingevoerd in 2019. De belangrijkste motivatie lijkt financieel te zijn; X’s Amerikaanse advertentieverkopen daalden met 59% op jaarbasis.

De herintroductie van politieke advertenties kan verstrekkende gevolgen hebben voor bedrijven en organisaties. Met deze wijziging is de deur opnieuw geopend voor strategieën die zich richten op politieke campagnes, maar het betekent ook dat bedrijven zorgvuldiger moeten zijn in het navigeren van het politieke landschap op het platform.

X heeft aangekondigd specifieke beleidslijnen toe te passen op politieke advertenties, waaronder het niet toestaan van valse of misleidende inhoud. Daarnaast komt er een wereldwijd toegankelijk reclametransparantiecentrum en een strikt screeningproces voor wie mag adverteren. Het platform zal ook Community Notes, een crowd-sourced fact-checking functie, toepassen op alle gepromote posts, waaronder politieke advertenties.

Een flexibeler Civic Integrity Policy is ook onderdeel van de nieuwe maatregelen. Deze richt zich alleen op schadelijke inhoud, zoals kiezersintimidatie of bedrog, en zal het publieke debat niet censureren. Hierdoor biedt X een extra laag van bescherming zonder de conversatie te beperken.

Door op de hoogte te blijven van deze wijzigingen en de nieuwe beleidsmaatregelen van X, kunnen bedrijven en organisaties effectievere en responsieve advertentiecampagnes uitvoeren. Het is nu meer dan ooit essentieel om uw social media-strategieën aan te passen en te optimaliseren.

bron: X

Deel dit artikel via
Eline Tol
Eline Tol

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook