Schurq

Revolutionaire samenwerking tussen Roku en Shopify: Koop producten direct vanaf je TV

|
Leestijd 1.5 minuten
Door Guido Sombroek

Roku en Shopify hebben de handen ineengeslagen in een primeur. Ze stellen gebruikers in staat om producten van Shopify-merchants rechtstreeks vanaf hun televisie aan te schaffen via Roku Action Ads. Door simpelweg op ‘OK’ te drukken op hun Roku-afstandsbediening, kunnen kijkers meer leren over een product en het direct kopen. Roku Pay-gegevens worden gebruikt om betalings- en verzendgegevens automatisch in te vullen, waardoor de bestelling met een druk op de knop kan worden geplaatst.

Shopify is de nieuwste partner die gebruikmaakt van Roku Action Ads, waardoor een naadloze afrekening aan streamingadvertenties wordt toegevoegd. Andere retail- en handelspartners die Roku Action Ads benutten zijn onder andere Walmart en DoorDash.

Deze samenwerking is de eerste streaming commerce-integratie voor onafhankelijke Shopify-merchants. Het creƫert een volledig nieuw advertentiekanaal voor deze bedrijven. Beginnende merkpartners zijn onder meer mannenkledingmerk True Classic, game-gebaseerde verbonden roeimachine Ergatta en wellnessmerk Olly.

Het unieke aan deze ervaring is dat marketeers de advertentiefunnel van merkbewustzijn tot aankoop kunnen verkorten op het grootste scherm in huis. De samenwerking bouwt voort op Roku’s bestaande relatie met Shopify, die de attributie van advertentiecampagnes ondersteunt via Roku’s geverifieerde identiteit. Nu ontvangen adverteerders naast metingen ook meer klantgegevens, inzicht in aankooptrends en toegang tot het verkooppunt van Roku’s publiek.

Shopify’s missie is om handel beter te maken voor iedereen. Door samen te werken met Roku om de Shopify Checkout beschikbaar te maken via nieuwe kanalen, wordt het voor meer merken gemakkelijker om diepere betrokkenheid met shoppers te stimuleren en nieuwe doelgroepen te bereiken.

bron:Roku

Deel dit artikel via
Guido Sombroek
Guido Sombroek

Over deze schurq

Lees ook