Schurq
Het uitdenken van de customer journey
customer journey.

Te beginnen met een uitgebreide strategiesessie. Dit is een brainstormsessie met de klant waarin we door het huidige salesproces lopen en de gehele customer journey in kaart brengen. Belangrijk is dat bij deze strategiesessie niet alleen de marketing manager aanwezig is, maar vooral ook de salesmanager. Omdat wij namelijk geloven dat we het beste resultaat alléén kunnen behalen wanneer de marketing- en salesafdeling elkaar versterken. Want alle informatie die nodig is om de telefoon te pakken, daar zullen we achter moeten komen.

buyer's journey.

Vervolgens plotten we de buyer’s journey. En voor ons is de buyer’s journey niet hetzelfde als de customer journey. De reden dat een klant voor jouw product of dienst kiest, is namelijk niet altijd de reden dat ze in eerste instantie in aanraking komen met jouw product of dienst. Dus. We identificeren de verschillende fasen en kijken hoe we kunnen inspelen op deze verschillende fasen. De content, lead magnet en boodschap worden bepaald.

de lead magnet.

De lead magnet speelt een centrale rol binnen B2B marketing. Alles valt of staat met dit stukje van de puzzel. Maar hoe bepaal je de juiste lead magnet? En hoe weet je dat iemand zijn of haar gegevens wil achterlaten? Daar kom je achter door continu te blijven testen. Ervaring leert echter: Hoe waardevoller de lead magnet, hoe meer data je kunt vragen.

En dan de content. Want wat zeg je op welk moment en wat triggert jouw doelgroep? Sluit de content niet aan op de fase waarin jouw lead zich bevindt? Dan vermindert de kans op conversie aanzienlijk. Zonde natuurlijk! Dus zorg dat je jouw leads blijft stimuleren met relevante content op het juiste moment. Bepaal de tone of voice en begeleid ze door alle fases van de customer journey.

Heb je dit alles duidelijk in kaart, dan kun je jouw strategie bepalen. En weet je niet waar je moet beginnen? Dan kunnen wij jou hierbij helpen. Neem vrijblijvend contact op om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.