Schurq

Amazon breidt gesponsorde productadvertenties uit naar apps en sites van derden

|
Leestijd 2 minuten
Door Eline Tol

Tijdens het browsen op Pinterest kom je plotseling een relevante gesponsorde productadvertentie van Amazon tegen. Dit is nu werkelijkheid! Amazon heeft aangekondigd zijn kosten-per-klik gesponsorde productadvertenties uit te breiden naar geselecteerde derde-partij apps en websites.

Deze strategische zet betekent dat adverteerders die gebruik maken van de gesponsorde productadvertenties van Amazon hun content nu kunnen plaatsen op partnerplatforms zoals Pinterest, BuzzFeed, Hearst Newspapers en Ziff Davis merken zoals Mashable en Lifehacker. De plaatsing is zorgvuldig: het houdt rekening met de context van de pagina en de bestaande kosten-per-klik richtlijnen. Dit nieuwe initiatief is een onderdeel van Amazon’s continue streven om hun jarenlange advertentie-aanbod te moderniseren, vooral nu hun advertentiedivisie een opwaartse trend vertoont.

Amazon’s aanpak is gericht op het verbinden van merken met klanten op een manier die betekenisvol is, niet alleen op hun eigen platform, maar nu ook op andere populaire websites en apps. Interessant is dat deze advertenties alleen worden weergegeven wanneer geadverteerde artikelen op voorraad zijn en direct linken naar de Amazon productpagina voor meer informatie.

Voorlopig is de functie beschikbaar op enkele grote platforms zoals BuzzFeed en Pinterest, waarmee Amazon eerder dit jaar een partnerschap heeft gesloten. Qua toekomstige uitbreidingen wil Amazon klein beginnen, leren van ervaringen en dienovereenkomstig uitbreiden. Amazon heeft ook gewerkt aan het verbeteren van zijn advertentie-infrastructuur, waaronder het toevoegen van machine learning algoritmes voor grotere relevantie.

De uitbreiding van deze advertentiefunctie komt op een moment dat Amazon’s advertentie-omzet groeit. In het tweede kwartaal zag het bedrijf een stijging van 22% op jaarbasis tot $10,7 miljard. Dit benadrukt Amazon’s dominante positie in de bloeiende retailmedia-categorie.

bron: Amazon

Deel dit artikel via
Eline Tol
Eline Tol

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook