Schurq

Google voegt zoekthema’s toe aan Performance Max: verbeter jouw advertentieprestaties

|
Leestijd 2 minuten
Door Guido Sombroek

Google heeft zojuist zoekthema’s toegevoegd als een nieuwe, optionele signaal in Performance Max. Deze zoekthema’s stellen adverteerders in staat om informatie toe te voegen over hun bedrijf of klanten, wat kan leiden tot verbeterde prestaties in advertentiecampagnes.

De impact op bedrijven en organisaties kan aanzienlijk zijn. Door zoekthema’s toe te voegen, vertel je Google AI dat je specifieke verkeersbronnen wilt bereiken in je Performance Max-campagne, verspreid over alle Google Ads-inventaris. Denk aan Zoeken, YouTube, Gmail, Discover, Kaarten en Display. Zoekthema’s helpen ook bij het vinden van doelgroepen op basis van het zoekgedrag van gebruikers.

Voor zoekopdrachten blijven exact overeenkomende trefwoorden die identiek zijn aan de zoekopdrachten prioriteit krijgen boven zoekthema’s en andere trefwoorden. Hier zijn enkele voorbeelden van wanneer het zinvol is voor adverteerders om zoekthema’s te gebruiken:

  • 1. Je landingspagina bevat niet alle details of de laatste updates over de producten en diensten die je aanbiedt.
  • 2. Je hebt zojuist uitgebreid naar een nieuwe markt of een nieuw product of dienst gelanceerd waar je campagnes nog geen uitgebreide prestatiegeschiedenis hebben.
  • 3. Je lanceert een nieuwe promotie of uitverkoop voor het vakantieseizoen waar je nog geen uitgebreide prestatiegeschiedenis hebt.
  • 4. Je wilt je bereik binnen Performance Max uitbreiden, inclusief in Zoekopdrachten in Performance Max, en ervoor zorgen dat je uitgebreide dekking hebt op belangrijke bedrijfsthema’s.
  • 5. Je wilt belangrijke informatie verstrekken om je campagne sneller op te schalen en de prestaties te optimaliseren.
  • Hoe het werkt:

  • 1. Je kunt 25 unieke zoekthema’s per activagroep toevoegen (bijvoorbeeld “auto” en “automobiel” worden beschouwd als hetzelfde publiek).
  • 2. Zoekthema’s respecteren merkuitsluitingen in Performance Max en negatieve trefwoorden op accountniveau.
  • 3. Resultaten die worden behaald met zoekthema’s leiden je klanten naar de landingspagina’s die je hebt aangegeven via je definitieve URL-uitbreiding, paginafeeds en URL-bevat instellingen.
  • 4. Zoekthema’s hebben dezelfde prioriteit als je trefwoorden met exacte overeenkomst en brede overeenkomst in je Zoekcampagnes.
  • 5. Je kunt de zoekcategorieën zien waarmee je advertenties zijn overeenkomen in je zoektermeninzichten op zowel campagne- als accountniveau, evenals bijbehorende conversieprestaties.
  • Wil je meer weten over hoe je zoekthema’s aan je campagnes kunt toevoegen? Raadpleeg dan hier de instructies en veelgestelde vragen van Google.

    Deel dit artikel via
    Guido Sombroek
    Guido Sombroek

    Over deze schurq

    Lees ook