Schurq

LinkedIn introduceert gesponsorde artikelen voor verhoogde betrokkenheid

|
Leestijd 1 minuten
Door Guido Sombroek

LinkedIn heeft onlangs een nieuw instrument geïntroduceerd voor marketeers: gesponsorde artikelen. Deze toevoeging biedt merken een extra manier om merkbewustzijn te vergroten, betrokkenheid te verhogen en leadgeneratie te stimuleren. Gebruikers van LinkedIn hoeven niet langer het platform te verlaten om gesponsorde content te lezen, wat naar verwachting de betrokkenheid zal verhogen.

De werkwijze van gesponsorde artikelen op LinkedIn

Wanneer een bedrijfsaccount een artikel publiceert op LinkedIn, hebben beheerders nu de mogelijkheid dit te promoten. Deze promotie omvat een call-to-action-knop, zoals “Ontgrendel Artikel”, die gebruikers aanmoedigt zich aan te melden om de volledige inhoud te kunnen bekijken. Deze functie lijkt op LinkedIn’s leadgeneratieadvertenties, maar de directe verbinding met interactie binnen de app is zowel voor LinkedIn als bedrijven voordelig.

Toegankelijkheid en uitrol van de functie

Momenteel zijn alleen door bedrijven geschreven artikelen geschikt voor sponsoring. Het productteam van LinkedIn werkt actief aan het ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten die binnenkort worden verwacht. Gesponsorde berichten zijn al uitgerold naar de meerderheid van de zakelijke accounts, hoewel sommige merken deze functie mogelijk nog niet hebben.

Voordelen van gesponsorde artikelen volgens LinkedIn

Baptiste Beauvisage, Lead Client Solutions Manager bij LinkedIn, benadrukte de voordelen van dit nieuwe product voor adverteerders en merken:

Gebruikmaken van bestaande inhoud op de LinkedIn-pagina.

  • Gesponsorde posts zijn viraler dan extern gehoste blogartikelen.
  • Directe reacties van ingelogde leden op het artikel zelf.
  • Betere gebruikerservaring (UX).
  • Het genereren van leads zonder gebruikers van LinkedIn weg te sturen om het artikel te lezen.

Nieuwe kansen voor effectieve online marketing


LinkedIn’s gesponsorde artikelen bieden nieuwe mogelijkheden voor merken om effectief te communiceren binnen het LinkedIn-platform. Deze ontwikkeling belooft een verhoogde gebruikersbetrokkenheid en een sterkere verbinding tussen merken en hun doelgroep.

Wil jij deze kans aangrijpen voor jouw bedrijf of organisatie? Dat kan! schurq. heeft een Account Based LinkedIn Automation ontwikkeld die eerst jouw autoriteit laat opbouwen, vóórdat je jouw ideale doelgroep benadert. Vervolgens warmen we jouw doelgroep op middels gepersonaliseerde content. Bij dit proces kunnen gesponsorde artikelen een grote rol spelen in het omzetten van jouw doelgroep naar waardevolle conversies. Ontdek nu!

Bron: LinkedIn.

Deel dit artikel via
Guido Sombroek
Guido Sombroek

Over deze schurq

Lees ook