instream advertenties.
Een Instream advertentie is gelijk de populairste vorm van adverteren. Kijkt jouw doelgroep naar een video, dan zien ze deze advertentie voor, tijdens of na deze video. Hierin zijn verschillende variaties mogelijk. Zo kun je ervoor kiezen om jouw doelgroep de keuze te geven of ze de advertentie willen overslaan na vijf seconden. Een andere optie is dat ze de advertentie niet kunnen overslaan en dus af moeten kijken. Deze laatste optie heeft nog een kenmerk waarin deze verschilt van andere soorten adverteren. Dit kenmerk heeft alles te maken met wanneer je betaalt voor een advertentie.
wanneer betaal je voor de advertentie?
Dat is namelijk pas wanneer minimaal 30 seconden van de video zijn bekeken. Betekent dit dat je alleen video’s kunt gebruiken die langer zijn dan 30 seconden? Absoluut niet. Het betekent wel dat wanneer je video korter is dan 30 seconden, je pas betaalt wanneer de volledige advertentie is bekeken! We noemen dit ook wel een Trueview. Voordeel van deze manier van adverteren is dat bezoekers de video kunnen overslaan waardoor je als adverteerder én kosten bespaart én zeker weet dat alleen de mensen die echt interesse hebben in jouw advertentie, de video bekijken.