Schurq

4 snelle tips om jouw leads om te zetten in betalende klanten

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Een contactformulier, gratis downloads, inschrijvingen op een nieuwsbrief; via meerdere wegen verzamelen wij leads op onze website. Jij waarschijnlijk ook, maar hoe zet je deze leads op een effectieve manier om in betalende klanten?

Wij hebben 4 snelle tips om direct uit te voeren:

1. Snelle opvolging is de “key” tot succes
Om leads om te zetten in klanten, moet je rekening houden met de snelheid van je opvolging. Wanneer deze niet binnen 5 minuten (automatisch) opgevolgd worden met een e-mail, is er een grote kans dat je de leads kwijtraakt. Een snelle reactie wordt gewaardeerd. Als je snel de behoefte van de lead beantwoordt, zorgt dit voor een positieve response van je lead.

2. Stem je opvolging af op de behoefte van de klant
Dit betekent dat een download van een e-book een andere opvolging moet hebben dan wanneer iemand die zich inschrijft op je nieuwsbrief. Middels marketing automation kun je heel gericht opvolgingen maken en instellen. Zo krijgt iedere lead de opvolging die op zijn/haar behoefte aansluit. Neem mogelijke bezwaren om geen klant te worden weg in deze mails.

Met marketing automation kun je ook zien welke leads hun mail wel hebben geopend of niet. Door deze data kun je jouw hele salesproces dan weer verder optimaliseren.

3. Bepaal de juiste frequentie
Bepaal hoe lang jouw follow-up moet zijn. Uit hoeveel mails bestaat deze bijvoorbeeld en na hoeveel dagen verstuur je steeds een mail? Bel je ze nadat de opvolging afgerond is maar de lead nog geen betalende klant is?

Hoe meer je jouw leads opvolgt, hoe meer kans je hebt dat een lead een klant wordt. Echter wil je niet te veel pushen. Probeer hier de juiste balans in te vinden die werkt voor jouw doelgroep.

4. Bied altijd goede en relevante content aan
Zorg ervoor dat je altijd relevante content aan jouw leads biedt. Dit vergroot de kans dat een lead een betalende klant wil worden. De content die je aanbiedt in jouw opvolging dient dan ook altijd aan te sluiten op de behoeften of aanvraag van de lead.

Hulp nodig om dit te realiseren voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op!

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Chantal Tol
|
5 minuten

The Cookieless Era (4/4): de Facebook Conversion API

|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (4/9): De Omnichannel Ads Funnel

|
Chantal Tol
|
4 minuten

The Cookieless Era (3/4): server-side tagging