E-mail idee voor nieuwe leads:
Maak leads nieuwsgierig met sneak peeks
Na het welkom heten van jouw leads kun je beginnen met het onthullen van jouw Black Friday Deals. Niet alles natuurlijk, maar net genoeg om hun nieuwsgierigheid te wekken. Is jouw aanbieding aantrekkelijk genoeg? Dan zal deze persoon de dagen aftellen tot 26 november!
E-mail idee voor bestaande leads:
Onderzoek het koopgedrag uit het verleden om hier vervolgens op in te spelen!
Bij de bestaande leads kun je segmenteren op koopgedrag in het verleden of op bepaald gedrag dat de lead vertoond in e-mails (of op de website). Dit is allemaal zichtbaar in Marketing Automation. Je gebruikt de e-mails dus eigenlijk om zoveel mogelijk informatie over de leads te krijgen. Hier pas je jouw Black Friday deals op aan.
Is het koopgedrag van jouw klanten in het verleden bekend? Ja? En kun je hierop segmenteren? Ja? Doe dat dan ook! Aan de hand van de producten en/of diensten die deze persoon in het verleden bij jou heeft afgenomen, kun je jouw Black Friday Deals aanpassen! Zo wordt de deal voor de lead interessanter en de kans op conversie hoger! Een win-win situatie!
Bijvoorbeeld:
Als een lead in een van jouw mails op een link/afbeelding van een product klikt, wordt deze informatie opgeslagen. Vanaf dat moment is het bij jou bekend dat zij interesse hebben in dat product. Deze persoon kun je tijdens Black Friday een kortingscode voor dat specifieke product sturen. Deze informatie is natuurlijk niet alleen voor Black Friday interessant. Voeg jij alle leads (automatisch) toe aan een lijst voor geïnteresseerden in product X en heb jij in de toekomst een interessante aanbieding voor hen? Dan wordt de benadering een stuk gemakkelijker!
De volgende e-mails kun je ook gebruiken. Zowel bij bestaande leads als nieuwe leads. Probeer het bij de bestaande leads persoonlijker te maken en speel in op de interesses die zij al eerder getoond hebben.
E-mail 2: Geef toegang tot exclusieve kortingen (1 week van tevoren)
Nog maar een paar dagen wachten! Beloon het geduld van jouw leads. Je bent door de eerste e-mail al top-of-mind, maar je kunt hen nóg warmer maken. Bijvoorbeeld met early access tot Black Friday deals.
Geef hen een mogelijkheid om al eerder toegang te krijgen tot de Black Friday deals. Zij kunnen zich hiervoor inschrijven en krijgen zo toegang tot exclusieve kortingen waarbij zij als eerste kans maken op die geweldige aanbieding! Dat wil toch iedereen?
E-mail 3: Blijf top-of-mind door een reminder (Eén dag van tevoren)
Vlak voordat Black Friday begint, stuur je jouw leads nog een reminder! Ze kunnen zich nu voor de laatste keer inschrijven voor de exclusieve deals. In deze mail stuur je hen naar jouw deals op de website. Als zij zich niet inschrijven, zal op deze dag de reguliere korting of prijs geldig zijn.
Extra tip: Spin the wheel! Er zijn tooltjes om virtueel aan het rad te draaien. Zo kan jouw doelgroep zelf “draaien” voor een extra kortingscode. Je kunt alvast vermelden tot welke korting dit kan oplopen.
E-mail 4: Creëer FOMO tijdens Black Friday (Op de dag zelf)
Het is zover! Het is Black Friday. Iedereen heeft toegang tot jouw deals. De aanvragen / bestellingen stromen binnen. Maar ook nu kun je jouw sales nog een éxtra boost geven.
Creëer FOMO met een aanbieding die slechts een beperkte tijd geldig is. De lezer wordt hierdoor aangespoord om snel te handelen en een keuze te maken om de deal aan te nemen. Verwerk een countdown timer in de e-mail voor nog meer urgentie.
Het is belangrijk dat je de e-mail wel op de juiste tijd verstuurt om de kans op opening te vergroten. Uit het Nationaal E-mail onderzoek 2021 is gebleken dat de meeste Nederlanders hun e-mail lezen tussen 09:00 en 11:00 uur!
E-mail 5: Deal or no deal?
Maak twee verschillende soorten e-mails als vijfde e-mail. De ene mailing is voor mensen die wél op de Black Friday deal geklikt hebben. De ander is voor leads die niet geklikt hebben. Jij hoeft natuurlijk niet zelf uit te zoeken wie welke e-mail hoort te krijgen, daar hebben we Marketing Automation voor. ingestelde triggers worden jouw leads gesegmenteerd en vervolgens benaderd.
Hebben ze op deze link geklikt? Dan kun je aannemen dat ze in de shop hebben gekeken en wellicht iets hebben gekocht. Verstuur dan de dag na Black Friday een e-mail met een boodschap als:
Heb je gevonden wat je zocht?
Ja?
Dan wensen wij je heel veel plezier met je aankoop!
Niet kunnen vinden waar je naar op zoek was?
Misschien heb je aankomende maandag meer geluk tijdens Cyber Monday!
Hebben ze niet op een link geklikt?
Dan zou je tijdens Black Friday nogmaals een herinnering sturen met een boodschap als:
Nog maar een x aantal uur voordat Black Friday is afgelopen!
Deze deals wil je echt niet mislopen!