Schurq

Facebook update | Budgetten verplaatst naar campagneniveau

|
Leestijd minuten
Door Shannah de Ruijter

Facebook komt met een nieuwe update. Per september 2019 worden de budgetten verplaatst naar campagneniveau. Hierdoor kun je het budget efficiënter uitgeven.

Wat houdt de update in?

Na de update kun je één centraal campagnebudget instellen voor al je advertentiesets. Het budget wordt dan automatisch in realtime doorlopend verdeeld over je best presterende advertentiesets.

Het voordeel van de update

Het voordeel van deze campagnebudget optimalisatie is dat het kan zorgen voor meer resultaat en minder kosten voor jouw campagnes. Door een groter deel van het budget toe te wijzen aan de best presterende advertentiesets, kun je de totale waarde van je campagne maximaliseren.

budgetten verplaatst naar campagneniveau


Gebruik je bijvoorbeeld een bodstrategie voor de laagste kosten en optimalisatie voor je campagnebudget, dan zoekt Facebook uit wat de goedkoopste mogelijkheden zijn binnen jouw advertentiesets. Hierdoor heb jij (doorgaans) minder kosten per resultaat voor jouw campagne.

Je kunt nu ook naast een dagbudget of loopbudget bod- en bestedingslimieten instellen voor elke advertentieset (gewenst, niet-gegarandeerde minima en/of gegarandeerde maxima).

Inzicht in Facebooks budgetverdeling

Om inzicht te krijgen in het verdeelde budget voor de optimalisatie, dien je te letten op het aantal optimalisatie-gebeurtenissen voor je campagne en de gemiddelde kosten hiervan op campagneniveau. Voorheen deed je dit per advertentieset. Maar zal dus in september veranderen. 

Het kan zijn dat je andere cijfers ziet dan dat je verwacht had. Je hoeft je dan geen zorgen te maken of de optimalisatie van je campagnebudget niet goed werkt. Facebook legt in dit artikel uit, wat de resultaten inhouden en hoe je ze kunt af te lezen.

Wil je meer informatie over hoe Facebook de budgetten verplaatst naar campagneniveau? Klik hier >>

Heb je hulp nodig bij Facebook advertising? Neem dan contact op met onze specialisten!

Contact button SearchUser

 

 

Deel dit artikel via
Shannah de Ruijter
Shannah de Ruijter

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook
|
Shannah de Ruijter
|
2 minuten

Short video’s

|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2

|
Guido Sombroek
|
4 minuten

Server Side Tagging simpel uitgelegd