wat kun je met deze data?
Leuk die software. Maar wat kun je met deze data? Er zijn 2 opties.
Jouw ideale conversiepad heeft ervoor gezorgd dat de bezoeker zijn of haar persoonsgegevens heeft achtergelaten op jouw website en is daarmee een MQL geworden; OF Jouw bezoeker heeft meerdere belangrijke pagina’s bezocht op de website maar is nog niet geconverteerd.
Beide zullen we toelichten.
Jouw ideale conversiepad heeft ervoor gezorgd dat de bezoeker zijn of haar persoonsgegevens heeft achtergelaten op jouw website en is daarmee een MQL geworden;
Jouw bezoeker is van onbekend, naar MQV naar MQL gegaan. Gefeliciteerd! Dit betekent namelijk dat deze persoon de content op jouw website relevant genoeg vond om zijn of haar persoonsgegevens achter te laten. Deze data wil je gebruiken. En dat kan natuurlijk. Want zoals we op onze website zeggen, bouwt schurq. marketing- en sales machines. En doen we het anders. Dat laten we hier zien.
Met behulp van deze machine, zorgen we dat jij beschikking hebt over je data op het juiste moment, in de juiste tool. Middels slimme koppelingen kunnen we persoons- (mits bekend) en/of bedrijfsgegevens doorsturen van de software naar jouw CRM.
Is jouw bezoeker op dat moment al een MQL? Mooi! Dan kun je beginnen met ofwel een nurturing om de lead verder op te warmen, óf de toegewezen accountmanager kan gelijk contact opnemen. Meer informatie over dit onderwerp volgt in een volgend blog… Voor nu weer even terug naar de MQV bezoekers. :)
Is jouw bezoeker nog geen MQL, en heeft hij of zij dus nog geen persoonsgegevens achtergelaten?
Dat is niet erg. Want deze bezoeker heeft jouw website bezocht. En dus kun je deze targeten middels een gerichte remarketing campagne. Gericht, niet alleen omdat je het bedrijf hebt herkend, en je dus weet in welke branche/segment dit bedrijf actief is, maar ook omdat het domein van deze bedrijven bekend is. Met deze domeinen kunnen we de DMU’s van deze bedrijven direct kunnen targeten in LinkedIn. Je weet dat de interesse op bedrijfsniveau aanwezig is en nu kun je gericht op de DMU binnen dit bedrijf adverteren met een remarketing campagne. Of deze geautomatiseerd benaderen vanuit het LinkedIn profiel van een accountmanager.
Slim als je bent, pas je de uiting in jouw remarketing campagne natuurlijk aan op basis van de pijnpunten en of behoeften van de branche, maar ook de personen die je target in de directe campagne. Zo neem je deze bezoeker bij de hand en begeleid je deze persoon richting de opt-in.