Schurq

Online marketing event “De Toekomst van Marketing in Sport” groot succes!

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Afgelopen vrijdag 17 maart organiseerde SearchUser een groot online marketing event in samenwerking met Google, het NHV, Cocoa from Ghana en Gemeente Almere. Met een opkomst van 120 man, kunnen we stellen dat het evenement een succes was!

Ex-topsporters Matthijs Vink en Dirk Tuip, eigenaren van het performance online (B2B) marketingbureau SearchUser, namen het initiatief om de sportbranche te inspireren. Diverse (B2B)bedrijven, sportclubs en sponsoren kwamen hierop af om te leren hoe zij online media kunnen inzetten voor meer omzet, naamsbekendheid en/of inschrijvingen. Als afsluiting mochten de deelnemers de handbalwedstrijd van de Nederlandse handbaldames tegen IJsland bijwonen.

Humberto Tan als opening

Samen met Matthijs Vink opende Humberto Tan het evenement. Hoewel Humberto zelf aangeeft nog niet zoveel verstand te hebben van handbal, vindt hij het wel een hele mooie sport. Tijdens de opening deelde hij hoe hij de ontwikkelingen en het succes van het Nederlands dames handbalteam als media persoonlijkheid ervaart. Humberto hoopt dat het succes van deze dames een voedingsbron is voor Nederland om te onthouden welke potentie wij hebben als sportland.

online marketing event

Joost Bellaart van Cocoa from Ghana

Cocoa from Ghana is de hoofdsponsor van het Nederlands dames handbalteam. Het logo pronkt nu al een jaar voorop de wedstrijdshirts van de dames. Joost vertelde hoe zij sportmarketing hebben ingezet om deze hoofdsponsoring zo’n succes te maken. Tevens kregen wij deze middag een primeur te zien; de nieuwe promo van Cocoa from Ghana en de Nederlandse handbalsters. Bekijk de promo hier.

Vraag hier de presentatie aan om terug te kijken.

event

Boudewijn Elsenburg van Google

Spreker Boudewijn van Elsenburg sprak namens Google over de trends die zij zien binnen de online (sport)wereld. Bijvoorbeeld hoe 360 graden video’s ingezet worden waarmee het lijkt alsof je daadwerkelijk op de locatie bent. Je kunt dan zelf bepalen wat jij van de sportwedstrijd wil zien. Zo creëer je meer betrokkenheid met de gebruiker. Daarnaast liet hij zien hoe je jouw specifieke doelgroep kunt benaderen door in te spelen op directe intentie en gedrag. Tot slot deelde Boudewijn het belang van video in de sportwereld. Zo heeft YouTube een catalogus van maar liefst 8,5 miljoen sportgerelateerde video’s die samen 280 miljard views hebben gegenereerd.

Vraag hier de presentatie aan om terug te kijken.

online marketing event

Anita Kristiansen van de Deense handbalbond

Overgevlogen vanuit Denemarken sprak Anita Kristiansen van de Deense handbalbond over het online branden van sport. Dit deed zij aan de hand van twee cases: Bygma en Matilde Sport. Bygma creëerde o.a. een Crossfit container en deelde video’s hoe nationale handbalspelers hierin trainde. De tweede case was Matilde Sport. Zij wilden hun merk versterken en gebruikten hiervoor hun partnership met de Deense handbalbond. Hierdoor hebben zij het recht om de nationale teamspelers in te zetten. Zo koppelden ze hun specifieke doelgroep aan hun product (sport chocomelk), mede door het inzetten van video.

Vraag hier de presentatie aan om terug te kijken.

event

Na de pauze ging het programma verder met de laatste twee sprekers: Patrick van Kalken en Dirk Tuip.

Ex-Olympisch Judoka Patrick van Kalken

Patrick van Kalken vertelde hoe hij de overstap maakte van Judoka naar ondernemer. In 2000 richtte hij samen met zijn vrouw het merk Essimo op, dat nu is uitgegroeid tot een wereldwijd bekend judopakken merk. Vervolgens lanceerde hij in 2014 Ernesto Hoost Fight Gear. Ook dit merk is een groot succes binnen de sportwereld geworden.

Vraag hier de presentatie aan om terug te kijken.

online marketing event

Dirk Tuip oprichter van SearchUser

Helaas een ietswat kortere presentatie wegens tijdnood. Maar daarom niet minder interessant! Dirk Tuip sprak over de grote online marketing ontwikkelingen en hoe je hier op in kunt spelen om meer geld binnen te halen. Dit doe je door de juiste doelgroep te benaderen, Google Advertising en social in te zetten en middels marketing automation (dé meest populaire marketing trend van dit moment) waarmee je uiteindelijk de leads daadwerkelijk omzet in klanten.

Vraag hier de presentatie aan om terug te kijken.

Searchuser op event

Feestelijke afsluiting

Na alle presentaties was er een gelegenheid om te eten en te netwerken. Om 19.30 konden we naar de zaal waar het Nederlands dames handbalteam het opnam tegen IJsland. Waar de dames ook nog eens met 23-20 van hebben gewonnen. De perfecte afsluiting na een geslaagde middag!

Wij willen alle sprekers en partners nogmaals bedanken voor hun inzet en natuurlijk de deelnemers voor hun aanwezigheid. Mocht je een of meerdere presentaties willen ontvangen of meer informatie willen m.b.t. een van de presentaties, neem dan contact met ons op!

Wij houden je via de mail op de hoogte van de komende evenementen en zien je graag een volgende keer terug!

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Chantal Tol
|
5 minuten

The Cookieless Era (4/4): de Facebook Conversion API

|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (4/9): De Omnichannel Ads Funnel

|
Chantal Tol
|
4 minuten

The Cookieless Era (3/4): server-side tagging