Schurq

SearchUser en Het Nederlands Handbal Verbond zetten samenwerking voort en gaan partnership aan

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Successen Handbal Nederland van online naar het veld en vice versa

Het blijven unieke tijden voor de Nederlandse handbalsport. De successen op het veld met de Nederlandse handbaldames, die nu weer strijden om de hoogste eer tijdens het EK en die door hun prestaties ook genomineerd zijn als sportploeg van het jaar 2016. Maar het succes is ook naast het veld te vinden met meerjarige sponsorcontracten. Het logo van online marketingbureau SearchUser is ook al meer dan een jaar op hun shirt te zien. En niet alleen als sponsor maar ook als online media partner, om online meer handbalfans en de ideale doelgroepen te bereiken.

Online marketing, branding en conversie

Na een prettige samenwerking tijdens het WK in 2015, zijn beide partijen rond de tafel gaan zitten om een partnership aan te gaan. Beiden zien namelijk kansen om de huidige ‘handbalhype’ om te zetten in meer fans en leden. Het online B2B marketingbureau SearchUser wordt geleid door de twee ex-handbal internationals Dirk Tuip en Matthijs Vink.

Dirk Tuip: “De successen hebben geleid tot interesse van een breed publiek en een ontzettend groot bereik (fans op Facebook zijn met 500% gegroeid sinds vorig jaar). Maar bereik alleen is tegenwoordig niet genoeg. Handbal verdient het om herkenbaarder te worden voor doelgroepen die passen bij het spel. Kinderen (en hun bewuste ouders) die samen met anderen houden van continue actie, die tegen een stootje kunnen en in een respectvolle omgeving helemaal zichzelf mogen zijn. Online media geven hierbij fantastische mogelijkheden om deze mensen te bereiken.”

SearchUser gaat samen met het Handbal Verbond de online marketing activiteiten verder ontwikkelen. “Dit betekent dat we het merk Handbal NL ondersteunen met strategische online marketing, social media marketing, marketing automation en conversie optimalisatie. De website zal sowieso aangepakt worden en veel klantgerichter moeten worden. Ook kan Handbal NL veel meer inzicht krijgen in de opbrengsten van hun activiteiten.”

Het Handbal Verbond is blij en trots dat ze 2 oud internationals op deze manier bij de sport kunnen betrekken. Sven Rouwenhorst, sponsormanager bij het NHV: “Dit heb ik niet vaak gezien. Oud-handballers die zo betrokken zijn bij hun sport en niet alleen maar sponsoren, maar die hun eigen ervaring en kennis van zaken inzetten om handbal als totaal te helpen. We hebben al wat mooie stappen gemaakt de afgelopen maanden en hopen deze samen verder uit te bouwen. Door de exposure die wij online genereren, worden we ook voor steeds meer partijen aantrekkelijk en SearchUser helpt ons hierbij. We zien dat online marketing en de inzet van social media voor al onze sponsoren steeds belangrijker wordt als ‘part of the deal’. We hopen dan ook dat SearchUser nog lang op het shirt van zowel de dames als de heren blijft staan.” 

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Chantal Tol
|
5 minuten

The Cookieless Era (4/4): de Facebook Conversion API

|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (4/9): De Omnichannel Ads Funnel

|
Chantal Tol
|
4 minuten

The Cookieless Era (3/4): server-side tagging