Schurq

Zo zet SearchUser een nieuw bedrijf als de Selectie in de markt

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Een oude bekende van SearchUser, Michiel Martens, benaderde kort geleden SearchUser voor het op de kaart zetten van zijn nieuwe bedrijf: de Selectie.

Michiel heeft een sportieve achtergrond en heeft samen met Dirk (oprichter van SearchUser) gestudeerd aan het Johan Cruyff College. Waar SearchUser met een topsportmentaliteit bedrijven helpt met de online marketing, is Michiel actief in de arbeidsbemiddeling en advies met onder andere Men of The Match en TalentUnited. Men of The Match ondersteunt bedrijven met interactieve training & coaching op basis van inspirerende sport- en spelmethodieken. Maar ook met gerichte recruitmentactiviteiten.

De Selectie
Vanuit de ervaring en expertise van Michiel als talentscouting en talentontwikkeling introduceert hij nu: de Selectie. De Selectie brengt vraag en aanbod van nieuw talent samen op het moment dat dit nog geen noodzaak is. Geen tijdrovende, kostbare en frustrerende sollicitatieprocedures meer. De Selectie verbindt bedrijven en talenten uit de regio en laten hen op een informele manier kennismaken. Hiervoor organiseert de Selectie waardevolle workshops, interessante bedrijfsbezoeken en leuke events. Met het streven; nooit meer een vacature!

SearchUser en de Selectie
De Selectie moest in de markt gezet worden. SearchUser is hierin gespecialiseerd en kwam met een compleet plan om dit te realiseren. In samenwerking met een professionele vormgever hebben wij een nieuw huisstijl design bedacht voor de website. Ons webteam heeft de website gebouwd en gevuld met content. Op 9 mei is de website succesvol live gegaan. Om in de toekomst data te kunnen sturen en content te optimaliseren zijn Hotjar en Google Analytics geïnstalleerd.

The Grand opening
The Grand opening was vandaag 19 mei. Hiervoor heeft onze online marketing consultant Petra een email campagne opgezet via marketing automation. De e-mailcampagne is ondersteund met een pakkende landingspagina met dezelfde uitstraling als de nieuwe website. Ruim 32% van de genodigde heeft zich aangemeld voor de opening. Een resultaat waar wij erg blij mee zijn en boven verwachting van de opdrachtgever! 

De selectieDe selectie

De creatie van een universele pagina
Bedrijven kunnen bij de Selectie terecht voor het opzetten en beheren van een relevante talentenpool voor hun bedrijf. Sommige bedrijven hebben de mankracht en kennis om zelf een talentenpool te beheren. Hiervoor hebben we een universele pagina opgezet welke door al deze bedrijven gemakkelijk te gebruiken is.

Via Michiel gebruiken zowel Intal BV en de Gemeente Hoorn al een dergelijke werkwijze en pagina.

Het vervolg
Nu de opstart succesvol is verlopen is het zaak dat de opvolging juist wordt ingezet. Daarom starten we op korte termijn met een relevante LinkedIn Campagne. De LinkedIn Campagne wordt ingevuld met een voor de doelgroep interessante weggever en een landingspagina. De conversies welke worden gegenereerd uit de campagne, worden opgevolgd middels Marketing Automation. Wil jij weten wat marketing automation is en hoe wij het inzetten? Klik hier >>

Heb jij ook een nieuw bedrijf dat in de markt gezet moet worden? Onze specialisten geven je graag advies! 

Contact button SearchUser

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Chantal Tol
|
5 minuten

The Cookieless Era (4/4): de Facebook Conversion API

|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (4/9): De Omnichannel Ads Funnel

|
Chantal Tol
|
4 minuten

The Cookieless Era (3/4): server-side tagging