Schurq

4 learnings uit de online advertising week en de toekomst van google

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

In de week van 25 september reisden wij (Matthijs & Jenny) af naar New York om daar, samen met +1000 partners uit +63 landen, aanwezig te zijn op het Google Partner Summit. Onderdeel van de grote Advertising Week in New York. Een interessante week waar wij diverse seminars hebben gevolgd.

Het afgelopen jaar hoorden wij Google al eerder over het veranderen van Age of Information naar Age of Assistance. Ook tijdens deze summit wordt door Mary Ellen Co, Google’s president of Marketing Solutions, deze trend belicht.

De belangrijkste trends lichten wij hieronder kort toe. Wil je de uitgebreide versie van de 4 learnings lezen?

Download dan de PDF 4 learnings uit de online advertising week en de toekomst van google onderaan deze pagina.

1. Juiste doelgroep - juiste kanaal - juiste boodschap - juiste tijd

Consumenten zijn veeleisend en ongeduldig. Als bedrijf dien je onmiddellijkheid en relevantie te bieden aan je doelgroep, anders ben je ze kwijt. Om onmiddellijkheid en relevantie te kunnen bieden, is het belangrijk dat je jouw doelgroep goed in kaart brengt. Dat je weet wat de doelgroep wil zien op welk tijdstip in de customer journey.

2. Zorg voor een frictieloze ervaring op jouw website

Laadt jouw website langer dan 3 seconden? Dan ben je de bezoeker kwijt, voor jou 10 anderen.

Kunnen de websitebezoekers niet binnen enkele seconden vinden wat zij zoeken? Dan ben je hen ook kwijt.

Een frictieloze ervaring op jouw website is nu belangrijker dan ooit om jouw websitebezoekers te behouden.

3. Google lanceert Attribution tool (gratis versie) in 2018

Google heeft aangekondigd in 2018 een gratis versie van Google Attribution te lanceren. Huidige attributiemodellen zijn vaak beperkt omdat gebruikers in de customer journey vaak van device switchen. Google Attribution zal hier verandering in brengen. De tool zal gegevens vanuit Adwords, Analytics en Doubleclick koppelen en kunnen omzetten in een data driven attributiemodel.

4. Video verkeer groeit in 2021 naar 82%

Het video verkeer stijgt in een rap tempo, verwacht wordt dat in 2021 82% van het wereldwijde internet video verkeer is. Generatie Z (kinderen geboren tussen 1996 en 2010) blijken verslaafd aan YouTube.

In hoeverre is jullie bedrijf al met bovenstaande punten bezig?

Kunnen jullie ergens hulp bij gebruiken? Neem dan contact met ons op!

Meer lezen over de 4 learnings uit de online advertising week en de toekomst van google? Download dan de PDF!

4 learnings uit de online advertising week

 

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (5/9): Van onbekende bezoeker naar MQV

|
Chantal Tol
|
5 minuten

The Cookieless Era (4/4): de Facebook Conversions API

|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (4/9): De Omnichannel Ads Funnel