Schurq

7 essentiële elementen om je homepagina conversie te verhogen

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Jouw homepagina moet hét uithangbord zijn van jouw website. Deze pagina genereert namelijk het meeste verkeer. Door deze pagina op de juiste manier in te richten, kun je een succesvolle funnel creëren en zo meer conversies krijgen.

Dit zijn de 7 belangrijkste elementen om een homepage te creëren die zorgt voor meer conversies.

1. Zeg direct wat je doet

De meeste websitebezoekers landen op je homepagina. Dit is de eerste indruk die zij zullen krijgen van jouw bedrijf. Je moet dus zorgen voor een goede binnenkomer; een header met een pakkende titel en een duidelijke CTA (Call to Action) die daarbij past (en aangeeft wat jij van de bezoekers verwacht, bijv. “Meld je aan” of “Download brochure”). 

Tip 1 converteerbare homepagina

2. Neem de bezoeker mee (naar de vervolgstap)

Zorg voor een website die eenvoudig te navigeren is. Denk niet alleen aan je homepagina, maar denk in een funnel. Welke stappen doorloopt iemand op je website, voordat zij converteren? Welke route nemen zij? Hier moet jouw hele website op gericht zijn, deze pagina’s moeten namelijk samenwerken en op elkaar aansluiten. 

Tip 2 homepagine q-impact

3. Bewijs je waarde

Voeg korte case studies en recensies toe van wat je verkoopt. Bezoekers hechten veel waarde aan de ervaringen van anderen. Daarnaast dien je ook trust factors en company batches toe te voegen. Zo zien bezoekers dat je écht bent. 

Tip 3 eyeopen voorbeeld homepagina

4. Resultaten boven ‘features’ 

Verwerk benefits in koptitels, de headlines boven je content. Noem de belangrijkste reden waarom bezoekers jouw product moeten kopen. Hierbij benoem je niet de features, maar echt de voordelen die bezoekers uit jouw product halen. Bijvoorbeeld: “Bespaar X aantal euro’s met X” of “Bespaar 100 uren per maand met X”.

tip 4 voorbeeld van Evi van Lanschot homepagina

5. Verbeter de laadtijd

De laadtijd van je website is een M-E-G-A belangrijk onderdeel. Hoe langzamer jouw website laadt, hoe minder interessant een bezoeker jouw website vindt. Zij hebben hier simpelweg geen geduld voor en zullen je website direct wegklikken. Ook al starten mensen altijd op de homepagina, is dit niet de enige pagina waar jij je op moet focussen. Het is natuurlijk de meest bezochte pagina, maar mensen gaan dieper in je website, voordat ze converteren. 

Conversie killers:

conversie killers

6. Beantwoord bezwaren

Maak de homepagina niet te “salesy”. Focus je vooral op het beantwoorden van de bezwaren van bezoekers. Bezoekers zijn niet gelijk salesready. Zorg ervoor dat zij zich op hun gemak voelen, dan zijn zij sneller geneigd om te converteren. Dan moet je uiteraard wel weten wat die bezwaren zijn. Hier kun je vervolgens de content op aanpassen. Of je kunt een enquête houden waarin je vraagt waarom een bezoeker niets heeft gekocht. Door hierop in te spelen, kun je jouw sales verhogen. 

antwoord bezwaren FAQ

7. Vergeet je pixels niet

Google tag manager codes, Facebook pixels, Google retargeting pixels, zijn allemaal elementen die je niet mag vergeten. Anders kun je geen data verzamelen en het gedrag van je websitebezoekers niet meten. Door dit te monitoren, kun jouw website optimaliseren en bijvoorbeeld jouw publiek retargeten. 

hotjar

Wil jij de conversies van je homepagina verhogen? Begin dan met het toepassen van deze elementen. Zie jouw homepagina als een funnel, juist omdat deze pagina het meeste verkeer krijgt.

Ben jij er niet zeker van of jouw homepagina goed ingericht is? Neem dan contact op met ons webteam, zij kunnen jou helpen aan een killer homepagina design!

Contact button SearchUser

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Chantal Tol
|
5 minuten

The Cookieless Era (4/4): de Facebook Conversion API

|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (4/9): De Omnichannel Ads Funnel

|
Chantal Tol
|
4 minuten

The Cookieless Era (3/4): server-side tagging