een korte samenvatting
Laten we eerst even terugspoelen. Naar de vorige blogs. Tenslotte volgen blogs in een reeks elkaar op. Daarom vertellen we je even in het kort hoe wat je straks gaat lezen de andere delen opvolgt. Heb je de vorige blogs gelezen, dan zul je al snel verbanden kunnen gaan leggen en zien hoe alles op elkaar aansluit. Even een korte recap om al onze geheugens op te frissen.
We zijn begonnen met het bepalen en toetsen van je doelgroep. Dit is de basis van je marketing strategie. Weet je wie jouw doelgroep is, en heb je dit getoetst?
Vervolgens door naar de reis die jouw doelgroep aflegt. Of hoe wij dat noemen; de buyer’s journey. Hoe zorg je dat jouw doelgroep interesse toont in jouw product of dienst, van een onbekende bezoeker veranderd in een bekende bezoeker en vervolgens misschien zelfs een lead of klant wordt?
Om te zorgen dat bezoekers van jouw website veranderen in leads, heb je iets nodig. Een stuk content. Waardevol genoeg voor bezoekers om hun persoonsgegevens achter te laten. Dit is het moment van de opt-in. En dus ook het moment waarop jij toestemming krijgt om deze personen te benaderen.
Dit stuk content noemen we de lead magnet. Het begin van de relatie met jouw lead. En onderwerp van het derde blog uit deze reeks.