Schurq

CASE STUDY | Orion Lyceum wordt lotingsschool dankzij groot online marketing succes door SearchUser

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

logo-big

Het Orion Lyceum is de enige school in Breda voor Havo en Vwo waar iedereen elkaar kent en zichzelf kan zijn. Het unieke aan het Orion Lyceum is hun onderwijs, waarbij leerlingen naast hun ‘gewone’ vakken de kans krijgen om zelf te onderzoeken waar hun talenten liggen – vanuit hun interesses en passie.

Doel

Jarenlang heeft Orion Lyceum tegen de wind in geknokt en lukte het maar niet om een groeiend leerlingenaantal te krijgen. In 2013 schakelde Rudy Schipperen (Rector Orion Lyceum) de hulp van SearchUser in om de online positie van de school te vergroten en het leerlingenaantal te verhogen.

Inmiddels zijn we bijna 3 jaar verder en is Orion Lyceum mede dankzij online succes uitgegroeid tot een lotingsschool, omdat zij te veel aanmeldingen krijgen. Voor het eerst in haar geschiedenis! Dit is voor de nieuwe leerlingen minder leuk, maar een erg positief gegeven voor de school en SearchUser. Het grote succes zorgt er mede voor dat Orion Lyceum elk jaar weer opnieuw met ons in zee gaat.

Werkwijze | Wat doet SearchUser voor Orion Lyceum?

Wij hebben in 2013 een online marketing strategie bepaald die wij elk schooljaar optimaliseren. Daarnaast geven wij website advies, in 2015 hebben wij bijvoorbeeld de landingspagina aangepakt waar de potentiële nieuwe leerlingen naar toe gaan om zich te oriënteren en doen wij online advertising door middel van Google Adwords en remarketing.

Resultaten

Vanaf het begin van 2016 zijn er al 22% meer bezoeken op de website geweest, ten opzichte van vorig jaar. Tevens is het bereik in de regio van Breda erg gegroeid. Omdat de school in 2017 gaat verhuizen naar een nieuwe campus aan de andere kant van Breda, hebben we het online bereik ook getarget op de dorpen aan deze kant. Hierdoor komen potentiële, nieuwe leerlingen in aanraking met het Orion Lyceum.

De nieuwe, unieke landingspagina van Orion zorgde voor een lagere bouncerate (41%!) en krijgt veel meer bezoekers dan de vorige. Maar liefst 2700 unieke bezoekers hebben dit jaar al de landingspagina bezocht. Voorheen landden de bezoekers vanuit de advertenties op de website die een bouncerate had van 55%.

Het grote online bereik middels de advertenties en de specifieke landingspagina waar we de traffic naartoe sturen, leverde een groeiend leerlingenaantal op. In slechts 2 avonden schreven maar liefst 42 leerlingen zich in en waarschijnlijk loopt dit aantal nog op. Helaas ligt het maximum aantal leerlingen op 40 en zal er daarom geloot worden.

Conclusie

We hebben pas net het eerste kwartaal van 2016 achter de rug, maar met de huidige behaalde resultaten belooft dit nog een heel mooi jaar te worden. SearchUser zal de online marketing waar nodig optimaliseren om de beste resultaten te behalen voor het Orion Lyceum. Dan komen wij in 2017 met een nog mooiere case terug!

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2

|
Guido Sombroek
|
4 minuten

Server Side Tagging simpel uitgelegd

|
Guido Sombroek
|
5 minuten

Dé SEO handleiding om jouw organische vindbaarheid te verbeteren