Schurq

Doelgroepmarketing voor Trainingsbureaus

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Trainingsbureaus hebben vaak meerdere trainingsmodules waar ze hun marketing op kunnen richten. Bijvoorbeeld: time management, of situationeel leidinggeven. 

Niet alleen dat, ze hebben ook vaak meerdere doelgroepen waar zij hun marketing op kunnen richten. Bijvoorbeeld HR managers, of CEO's.

Dit betekent dat jij als trainingsbureau veel mogelijkheden hebt om specifieke marketing campagnes uit te voeren.

Marketing campagnes gericht op specifieke doelgroepen.

We noemen dit doelgroepmarketing.

Doelgroepmarketing

De beste trainingsbureaus in Nederland voeren doelgroepmarketing uit. Zij volgen het motto kies en je wordt gekozen.

Dit betekent dat je meer resultaat uit je sales en marketing activiteiten haalt wanneer je voor iedere doelgroep een specifieke en persoonlijke marketing boodschap hebt. Dit motto geldt voor elke branche. Dus ook voor trainingsbureaus.

Voorbeeld doelgroepmarketing voor trainingsbureaus: specifiek e-boek

Stel, je doelgroep voor een training is ‘hoger management’, en je wilt senior managers in je training hebben, ongeacht hun branche.

Om leads te verzamelen voor deze training, besluit je een e-boek te schrijven.

Echter, wil jij de meeste resultaat halen uit dit e-boek, dan zou je verschillende specifieke variaties van dit e-boek moeten schrijven. Dit levert je meer resultaat en leads op dan een algemene e-boek.

Bijvoorbeeld: een manager uit de financiële branche klikt sneller naar jouw website als hij een e-boek van jouw trainingsbureau ziet, genaamd ‘De toekomst van leidinggeven voor finance managers’. Dit werkt uiteraard veel beter dan een algemeen e-boek, als ‘De toekomst van leidinggeven voor managers’.

Zie hier een mooi voorbeeld van email marketing software Aweber, waar ze heel specifieke e-boeken hebben geschreven:

 

Kortom, doelgroepmarketing zorgt ervoor dat jouw doelgroep een persoonlijke boodschap krijgt, gericht op zijn business.

Zo werkt SearchUser de doelgroepmarketing uit voor trainingsbureaus:

  1. We ontwikkelen specifieke advertenties voor een specifieke doelgroep, zodat deze doelgroep heel gericht op jouw site wordt gebracht (via bijv. Linkedin, Facebook en Google).
  2. We ontwikkelen een specifiek aanbod voor deze doelgroep, bijvoorbeeld een e-boek, whitepaper, email cursus, etc.
  3. We schrijven een specifieke opvolging voor deze doelgroep in de vorm van informatieve emails, case studies, etc.
  4. We meten wat je leads op de website doen, en wanneer de leads gereed zijn voor de sale.

Is jouw trainingsbureau klaar voor doelgroepmarketing?

Neem contact met ons op!

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2

|
Guido Sombroek
|
4 minuten

Server Side Tagging simpel uitgelegd

|
Guido Sombroek
|
5 minuten

Dé SEO handleiding om jouw organische vindbaarheid te verbeteren