Schurq

Doelgroepmarketing voor Vastgoed

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

De communicatie in de vastgoedwereld is de afgelopen jaren sterk veranderd. Het aanbod, zowel bog als woningen, is online voor iedereen zichtbaar en de rol van de makelaar is veranderd. Een potentiële huurder of koper oriënteert zich niet langer in de etalage, via een advertentie of een bouwbord maar online.

Het succes van de moderne vastgoed aanbieder is dus sterk afhankelijk van de vindbaarheid en de juiste opvolging met gerichte e-mail marketing.

Oftewel: doelgroepmarketing.

Als vastgoed aanbieder ben je gebaat bij een aanpak die voldoende kwalitatieve leads oplevert. SearchUser helpt projectontwikkelaars, bouwbedrijven, beleggers, makelaars, commerciële verhuurders, gemeenten en corporaties om hun vastgoedportefeuille succesvol in de markt te zetten en hun bestaande voorraad woningen en/of kantoorruimtes te verkopen of te verhuren.

Doelgroepmarketing

Het aanhuren of aankopen van vastgoed is vaak een lang traject. Het is voor een vastgoedaanbieder dus erg belangrijk om de potentiële huurder of koper op de juiste momenten met de juiste informatie te voeden met gepersonaliseerde e-mails.

Het succes van het versturen van de juiste relevante content op de juiste momenten is sterk afhankelijk van een geïntegreerd en altijd up-to-date CRM systeem met gesegmenteerde doelgroepen op basis van behoeften. Geen losse schakels in de vastgoedketen maar een geïntegreerde aanpak die zich laat leiden door de wensen van potentiële kopers of huurders.

We gaan op zoek naar waar de doelgroep zich begeeft om hen vervolgens stapsgewijs te prikkelen en te interesseren voor jouw aanbod.

Voorbeeld

Iemand heeft een informatie aanvraag gedaan voor een object. Helaas voldoet het object toch niet aan alle wensen en behoeften van de klant. Je wilt deze klant natuurlijk wel in jouw salesfunnel houden. Maar hoe? Bijvoorbeeld door de klant automatisch op de hoogte te houden van nieuw aanbod welke voldoet aan de wensen en eisen. Maar hoe voer je dit uit?

Simpel: marketing automation.

Aanpak Searchuser: marketing automation

Met marketing automation software zorgt SearchUser ervoor dat jouw gehele database automatisch up-to-date is. Nieuwe aanvragen via de website worden automatisch in je database opgenomen en gekwalificeerd. Deze nieuwe prospects worden geheel automatisch opgevolgd met gepersonaliseerde e-mails.

Te mooi om waar te zijn?

Hieronder op een rij wat SearchUser met Marketing Automation voor jou kan betekenen en hoe jij je kan onderscheiden van andere vastgoedaanbieders:

1. Wij zorgen ervoor dat al het gedrag op jouw website en formulieren wordt opgeslagen, per individu. Resultaat: Realtime inzicht in gedrag van potentiële huurders/kopers.

2. We zorgen ervoor dat jouw prospect automatisch in de juiste marketinglijst terecht komt, gebaseerd op het website gedrag (of gebaseerd op het invullen van een website formulier). Resultaat: Een gesegmenteerd database die altijd up-to-date is.

3. De prospect wordt gekwalificeerd en komt in de juiste funnel van de verkooppijplijn.

4. De prospect ontvangt op het juiste moment de juiste e-mails, gebaseerd op zijn persoonlijke wensen en behoeften. Resultaat: Sneller en gerichter verkopen/verhuren door gepersonaliseerde email marketing.

5. Jij ontvangt een notificatie wanneer een prospect meer dan x aantal keren hetzelfde object heeft bekeken. Resultaat: Inzicht in welke prospect de meeste interesse heeft in het object.

Ben jij klaar voor doelgroepmarketing? 

Neem contact met ons op!

 

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
3 minuten

Customer Data Platform (CDP): Van lead naar klant

|
Shannah de Ruijter
|
2 minuten

Short video’s

|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2