Schurq

Doelgroepmarketing voor Reisorganisaties

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Er zijn weinig branches waar online marketing zo gericht uitgevoerd kan worden als voor reisorganisaties.

Waar vrijwel alle consumenten tegenwoordig zelf de regie in handen nemen met betrekking tot de reiskeuze, vinden zij het ook prettig om bij de hand meegenomen te worden.

Maar hoe voer je dit het beste uit?

Uiteraard met gerichte e-mail marketing. Oftewel: doelgroepmarketing.

(Wist je dat 63% van de bezoekers van reiswebsites, die zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief herhaalde klanten worden? Bedenk je dus goed dat email marketing een sleutelrol is voor je organisatie)

Doelgroepmarketing

De tactiek die door de beste reisorganisaties van Nederland wordt uitgevoerd, is dat al hun toekomstige klanten gepersonaliseerde emails ontvangen.

Dit betekent dat je als reisorganisatie jouw database altijd up-to-date moet hebben, zodat je prospects gesegmenteerd zijn op behoefte (stad, land, prijs, etc.).

Voorbeeld

Iemand heeft zich aangemeld voor jouw nieuwsbrief, en uit het website gedrag van deze bezoeker blijkt dat hij interesse heeft in een vakantie in Italiƫ, in de maand juni.

Dan zou het voor deze persoon geweldig zijn dat hij via e-mail op de hoogte wordt gehouden zodra er een aanbieding komt die voldoet aan zijn wensen.

Maar hoe voer je dit uit?
Simpel: met marketing automation.

Aanpak SearchUser: marketing automation

Met marketing automation software zorgt SearchUser ervoor dat jouw gehele database automatisch up-to-date is.

Sterker nog: de inhoud van jouw e-mails worden automatisch aangepast aan jouw klant!

Te mooi om waar te zijn?

Hieronder op een rij wat SearchUser middels marketing automation voor jouw reisorganisatie kan betekenen:

1. We zorgen ervoor dat al het gedrag op jouw website en formulieren wordt opgeslagen, per individu. Resultaat: realtime inzicht in gedrag van potentiƫle reizigers.

2. We zorgen ervoor dat jouw prospect <automatischin de juiste e-mail lijst terecht komt, gebaseerd op zijn website gedrag (of gebaseerd op het invullen van een website formulier). Resultaat:

3. Deze prospect ontvangt elke keer de juiste e-mails, gebaseerd op zijn persoonlijke behoeften. Resultaat: sneller en gerichter verkopen door gepersonaliseerde marketing.

Is jouw reisorganisatie klaar voor doelgroepmarketing?

Neem contact met ons op!

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Chantal Tol
|
5 minuten

The Cookieless Era (4/4): de Facebook Conversion API

|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (4/9): De Omnichannel Ads Funnel

|
Chantal Tol
|
4 minuten

The Cookieless Era (3/4): server-side tagging