Schurq

Vul en verrijk jouw CRM systeem met de formulier dataverrijking plug-in!

|
Leestijd 4 minuten
Door Chantal Tol

Stel je voor dat we je vertellen dat het mogelijk is om de data in je CRM te verrijken. Geautomatiseerd. Vanaf het moment dat de data binnenkomt. Zou je ons dan geloven? Dit kan. En we leggen je graag uit hoe het werkt. Eerst even in het algemeen, en daarna nemen we je mee in alle mogelijkheden en voordelen.

Voor het verrijken van je data gebruiken we een plug-in. Deze dataverrijking plug-in wordt toegevoegd aan de formulieren op jouw website, en zorgt ervoor dat data op één en dezelfde manier wordt toegevoegd aan jouw CRM. Door een koppeling met de grootste bedrijvendatabase van Nederland, kan de persoon die het formulier invult in plaats van de bedrijfsnaam invoeren, een bedrijfsnaam kiezen. Na het invullen van één, twee, drie of vier letters van de bedrijfsnaam, verschijnen namelijk bedrijfsnamen die hiermee overeen kunnen komen in jouw formulier! En dat is nog niet alles. Maar daarover vertellen we in het volgende gedeelte meer.

Hoe het werkt

Hopelijk heb je na dit stukje intro een iets beter beeld van hoe de plug-in werkt, en vooral hoe het voor jou kan werken. Nu zullen we iets dieper ingaan op wat de techniek erachter zit en wat de voordelen zijn.

De plug-in toevoegen aan de formulieren op de website doen we middels een stukje script. Hierdoor start een samenwerking van de formulieren met de grootste bedrijvendatabase van Nederland, de Kamer van Koophandel. We vertelden je net al dat de persoon die het formulier invult hierdoor kan kiezen voor hun bedrijfsnaam in plaats van deze volledig in te vullen in het veld.

“onder water” data doorsturen!

Wat vervolgens nog meer mogelijk is, dát is waar het echt interessant wordt. Want wanneer één veld (bedrijfsnaam) is ingevuld, wordt ‘onder water’ alle bedrijfsdata die bekend is in de database automatisch doorgestuurd naar jouw CRM systeem. Profielen in jouw marketing automation en sales CRM systemen worden zo automatisch verrijkt met deze data. Enkele voorbeelden van velden die “onder water” kunnen worden doorgestuurd naar je CRM systeem zijn de straatnaam en postcode van het bedrijf, het telefoonnummer, aantal werknemers, SBI code en KvK nummer. Dit geeft je een voorsprong in het vervolg van je marketing proces. Want deze bedrijfsdata, die je anders nog moet vragen, heb je nu gelijk beschikbaar!

Een doelgroepanalyse op een scherm
De voordelen van deze formulier dataverrijking plug-in

Een up-to-date CRM systeem dat zich automatisch vult met voor elk account dezelfde informatie, op dezelfde manier ingevuld. Dat wil toch iedereen? De plug-in voorkomt o.a. spelfouten in bedrijfsnamen, dubbele bedrijfsnamen door het invullen op verschillende manieren, zodat jouw data niet wordt vervuild. Hierdoor hoeven deze fouten niet meer te worden gecontroleerd en worden handmatige werkzaamheden om profielen te verrijken beperkt. Dit is misschien wel het grootste voordeel. Je bespaart tijd vooraf en voorkomt fouten achteraf. Maar er is meer.

Met de plugin voorkom je ergernissen bij degene die in het CRM werken. De data wordt namelijk bij alle leads op dezelfde manier doorgeschoten naar het CRM. Deze bedrijfsdatabase wordt automatisch bijgewerkt, zodat jij je hier niet druk over hoeft te maken. De gegevens die jij ontvangt, zijn altijd up-to-date.

Effectief in jouw marketingstrategie!

Om ervoor te zorgen dat het gehele CRM systeem gevuld is met de juiste data, kunnen we de data die zich al in je CRM systeem bevindt eenmalig verrijken. Deze data exporteren, verrijken en importeren we vervolgens weer. Al jouw data beschikt zo over dezelfde kenmerken en is op eenzelfde manier ingevuld.

Een volledig gevuld CRM zorgt er in jouw marketingstrategie voor dat je gerichte campagnes kunt inzetten om de doelgroep te bereiken. Omdat je simpelweg meer informatie over deze contacten beschikbaar hebt, weet je beter waar de behoeften en of pijnpunten liggen en kun je segmenteren op deze bedrijfskenmerken. Deze bedrijfskenmerken vormen de basis voor het geautomatiseerd versturen van relevante content naar deze contacten. Door steeds een stukje interessante informatie te versturen naar deze contacten, specifiek gericht op de behoeften en of pijnpunten, maak je de reis naar de volgende fase van de customer journey gemakkelijker en aantrekkelijker!

Jouw CRM is klaar voor deze upgrade!

Een compleet CRM, gevuld met verrijkte profielen. We hoeven je niet nogmaals te vertellen dat deze plugin zeer waardevol is! Wat je nog niet weet is dat je deze plug-in al kunt inzetten vanaf €30,- per maand. Wij komen graag met jou in contact om de mogelijkheden voor jouw website te bespreken.

Deel dit artikel via
Chantal Tol
Chantal Tol

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
3 minuten

Customer Data Platform (CDP): Van lead naar klant

|
Shannah de Ruijter
|
2 minuten

Short video’s

|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2