Schurq

Google AdWords wordt Google Ads

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Google heeft per 24 juli Google AdWords een nieuwe naam gegeven: Google Ads. Dit nieuwe Google Ads-merk vertegenwoordigt het volledige Google scala aan advertentiemogelijkheden: Search, Display, Video, Apps etc. 

Het nieuwe merk is voorzien van een bijpassend logo. Dit logo zal vanaf nu in alle communicatie gebruikt worden:

Google Adwords wordt Google Ads

Waarom de wijziging naar Google Ads?

Sinds het eerste AdWords model 18 jaar geleden, is er veel veranderd. Dankzij de smartphone schakelt men nu snel over van het zoeken naar producten, naar video’s kijken, inhoud lezen, games en nog veel meer. Marketeers hebben hierdoor meer mogelijkheden om hun doelgroep te bereiken. De Google advertenties zijn door de jaren heen geëvolueerd en continu verbeterd om marketeers te helpen hun doelgroep op de juiste manier te bereiken. Hierdoor is het Google gelukt om eenvoudigere merken en oplossingen te introduceren voor marketeers: Google Ads, Google Marketing Platform en Google Ad Manager.

Op deze manier kunnen marketeers de juiste oplossing voor hun bedrijf kiezen. Google zorgt ervoor dat je waardevolle, betrouwbare advertenties kunt maken en de juiste ervaring aan consumenten kunt leveren op verschillende apparaten en kanalen. Als onderdeel van deze wijziging wil Google de samenwerking tussen teams (bijv. marketing & adverteerders) meer stimuleren. 

Nieuwe advertentiemogelijkheid voor kleine bedrijven

Speciaal voor kleine bedrijven heeft Google een nieuw campagnetype geïntroduceerd. Hiermee wordt het makkelijker dan ooit om te starten met online adverteren. Starten met online adverteren is zo voor hen geen grote opgave meer. Zo zijn kleine bedrijven minder tijd kwijt aan online adverteren. Hierdoor blijft er tijd over voor andere belangrijke taken om hun business draaiende te houden. 

Meer lezen over de wijziging? Klik hier >>

Wat betekent dit voor jouw advertenties?

In principe verandert er niet zoveel. Er zal vanaf nu gecommuniceerd worden vanuit Google Ads in plaats van Google AdWords. Daarnaast kun je de prestaties van jouw advertenties optimaliseren door ernaast gebruik te maken van de andere Google oplossingen zoals het Marketing platform en de Ad Manager. 

Neem contact op!

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (5/9): Van onbekende bezoeker naar MQV

|
Chantal Tol
|
5 minuten

The Cookieless Era (4/4): de Facebook Conversions API

|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (4/9): De Omnichannel Ads Funnel