Schurq

Meer kwalitatieve leads dankzij LinkedIn Advertising

|
Leestijd minuten
Door Shannah de Ruijter

LinkedIn is het grootste zakelijke sociale media platform ter wereld en heeft meer dan een half miljard gebruikers. Via LinkedIn Advertising is het mogelijk om heel gericht campagnes uit te zetten die de juiste doelgroep weet te bereiken. In dit blog delen wij vier stappen hoe jij een LinkedIn Advertising campagne kunt opzetten waarmee je meer kwalitatieve leads genereert.

Stap #1. Bepaal het doel van je campagne

Om de juiste kwalitatieve leads te genereren is het belangrijk om het juiste doel van je campagne vast te stellen. Door het identificeren van het juiste doel kan er ook de juiste content aangemaakt worden. Ook kun je aan de hand van een doel het succes van de campagne bepalen.

Doelen voor je campagne kunnen zijn:

  • Merkbekendheid vergroten
  • Je websiteverkeer verhogen
  • Het vergroten van je online vindbaarheid
  • Interactie aangaan met de doelgroep

Het belangrijkste doel van adverteren op LinkedIn om kwalitatieve leads te genereren is om achter de contactgegevens van jouw doelgroep te komen. Wanneer jij over hun contactgegevens bezit kun je jouw doelgroep goed in kaart brengen en opvolgen met behulp van marketing automation om zo de lead automatisch door het sales proces heen te leiden en te converteren naar een klant.

Stap #2. Stel de juiste doelgroep in

Een juiste doelgroep selecteren klinkt logisch, maar het is wel een van de belangrijkste succesfactoren voor een campagne. Binnen LinkedIn Advertising is het mogelijk om op een heel specifieke doelgroep te targeten. De doelgroep kun je zelf samenstellen. Op de volgende criteria is het mogelijk om een doelgroep samen te stellen:

LinkedIn Advertising doelgroepen

Naast bovenstaande criteria is het ook nog mogelijk om te targeten op een land, een provincie of een stad.

Stap #3. Biedt de juiste content aan

Een belangrijke stap om kwalitatieve leads te genereren via LinkedIn Advertising is om de juiste waardevolle content aan te bieden. Door het aanbieden van waardevolle content is de kans groter dat de mogelijke lead geïnteresseerd is in de download achter de advertentie en zijn contactgegevens achterlaat.

De content die aangeboden wordt moet ervoor zorgen dat de bezoeker zich uitgenodigd voelt om zijn contactgegevens achter te laten. Enkele voorbeelden van content die jij zou kunnen aanbieden in je advertentie zijn:

  • Een e-book of handleiding
  • Een whitepaper
  • Een webinar
  • Een klant case met daarin de belangrijkste resultaten
  • Een proefaccount of een demo van een bepaald product

Voorbeeld handboek marketing automation LinkedIn Advertising

Stap #4. Maak gebruik van Lead Gen Forms

Lead Gen Forms zijn formulieren in LinkedIn die je helpen om kwalitatieve leads te genereren. De formulieren voegen een call-to-action toe aan je advertenties. Via de Lead Gen Forms moeten de bezoekers zich registreren om de content die je aanbiedt in je advertentie te kunnen downloaden.

Lead Gen Forms

Het voordeel van het gebruik van Lead Gen Forms hierin is dat Lead Gen Forms het grootste deel van het formulier voor de bezoeker invult. Aan de hand van de gegevens die de bezoeker in zijn profiel heeft staan vult LinkedIn het formulier aan.

Door het gebruik van Lead Gen Forms wordt het de bezoeker gemakkelijk gemaakt om te kunnen converteren. Wanneer een bezoeker ziet dat hij of zij een formulier moet invullen kan dit voor afkeer zorgen. Door de vooraf ingevulde Lead Gen Forms wordt dit afkeer vermindert doordat de bezoeker minder acties zelf hoeft uit te voeren. Meer over het gebruik van Lead Gen Forms vind je hier >>

Na het volgen van de bovenstaande stappen kun jij een advertentie in LinkedIn opzetten die kwalitatieve leads zal genereren. Wil je meer informatie over het opzetten van de juiste LinkedIn Advertentie? Lees hier meer >>

Heb je vragen of hulp nodig met het aanmaken van de juiste LinkedIn advertenties? Neem dan contact op met onze specialisten!

Contact button SearchUser

Deel dit artikel via
Shannah de Ruijter
Shannah de Ruijter

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2

|
Guido Sombroek
|
4 minuten

Server Side Tagging simpel uitgelegd

|
Guido Sombroek
|
5 minuten

Dé SEO handleiding om jouw organische vindbaarheid te verbeteren