Schurq

NIEUWS | Bing lanceert “Automatic Import” om Adwords campagnes te synchroniseren

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Goed nieuws voor adverteerders! Bing Ads lanceert “automatic import om Adwords campagnes te synchroniseren. Wat inhoudt dat je nu jouw geïmporteerde Google campagnes automatisch kunt updaten in Bing, doorlopend.

We waren al erg blij met de 'Google Import' feature van Bing, waarmee je jouw bestaande Adwords campagnes over kon zetten naar Bing Ads. Maar nu is het door 'Automatic Import' helemaal aantrekkelijk om het platform naast Google Adwords in te zetten.

Wat is 'Automatic Import'? 

Met ‘Automated Import’ hoef je jezelf niet langer eraan te herinneren om een Adwords advertentie te kopiëren in Bing. Deze wordt automatisch geïmporteerd als jij dat inplant, inclusief alle aanpassingen die je nog doet in Adwords aan text en budgets etc.

Je kunt de import zelf inplannen, dit kan op dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse basis.

automatic import

In bovenstaande afbeelding vind je een voorbeeld van hoe je een import instelt. Bij 'Import options' kun je aangeven welke gegevens je wil toevoegen vanuit Adwords, zoals de nieuwe advertentie groepen, ads, keywords, campagne budgetten etc. Deze worden wanneer jij dat wil automatisch gesynchroniseerd naar Bing advertenties.

In een overzicht van je ingeplande imports, kun je zien welke campagnes gesynchroniseerd moeten worden. Je kunt de ingeplande imports ook pauzeren of verwijderen, indien nodig.

automatic import

Natuurlijk zal je niet iedere campagne in Adwords ook in Bing willen. Maar als je weinig middelen hebt, helpt deze feature als je dat wél wil en het zorgt ervoor dat je eigenlijk zonder moeite jouw advertenties altijd gelijk up to date hebt.

Wil je meer weten over Adwords en Bing? Neem contact op met onze advertising specialisten!

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Chantal Tol
|
5 minuten

The Cookieless Era (4/4): de Facebook Conversion API

|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (4/9): De Omnichannel Ads Funnel

|
Chantal Tol
|
4 minuten

The Cookieless Era (3/4): server-side tagging