Schurq

Nog meer mobiele conversies met Instagram Lead Ads

|
Leestijd minuten
Door Patrick Schokker

Onlangs schreven wij een blog over hoe je jouw mobiele conversies kunt verhogen met Facebook Lead Ads. Dit kan nu ook met Instagram! 

Instagram Lead Ads

Instagram is een razend populaire app die maandelijks door meer dan 600 miljoen mensen gebruikt wordt. Daarom heeft de app ook een enorme potentie om het bereik van jouw bedrijf te vergroten. Maar liefst 60% van de Instagram-gebruikers geeft aan dat zij nieuwe producten via Instagram ontdekken. En hier kun jij op inspelen. Toon je bedrijf op Instagram en motiveer ze om een actie uit te voeren middels Instagram Lead Ads.

Instagram Lead Ads

Met Instagram Lead Ads kun je op een gestructureerde manier e-mailadressen en contactinformatie vragen van de mensen die op jouw advertentie klikken. Dit kun je onder andere inzetten bij nieuwsbrief aanmeldingen, offerte aanvragen, follow-up telefoongesprekken of om informatie over jouw producten of diensten te verzamelen. En nu zijn er meer functies toegevoegd aan leadadvertenties, zodat je makkelijker in contact kunt komen met mensen die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf. 

Instagram lead ads

Lead Ads maken voor Instagram

Om een lead advertentie te maken op Instagram, ga je net als bij Facebook naar advertentiebeheer en klik je vervolgens op Create Ad. Vervolgens selecteer je dat je leads wil verzamelen.

Eenvoudig je leads ontvangen en opvolgen 

De meeste bedrijven maken gebruik van een CRM systeem of e-mailmarketing systeem (of marketing automation). Tegenwoordig is het erg eenvoudig om integraties in te stellen tussen lead ads en jouw marketing tools. Zo kun je de leads automatisch ontvangen en snel opvolgen, in plaats van steeds een Excel file te downloaden en contacten handmatig toe te voegen.

Binnen jouw advertentie beheer kun je na het plaatsen van je bestelling een sectie Get Form Responses Instantly aanklikken. Daar kun je jouw systeem opzoeken en vervolgens integreren.

Deel dit artikel via
Patrick Schokker
Patrick Schokker

Over deze schurq

Algemeen Directeur

Lees ook
|
Chantal Tol
|
minuten

Blogreeks (6/9): Conversie optimalisatie

|
Chantal Tol
|
5 minuten

Blogreeks (5/9): Van onbekende bezoeker naar MQV

|
Chantal Tol
|
5 minuten

The Cookieless Era (4/4): de Facebook Conversions API