Schurq

Optimaliseer jouw LinkedIn bedrijfspagina met de nieuwe LinkedIn Features

|
Leestijd minuten
Door Shannah de Ruijter

Of je nu een klein of een groot bedrijf bent, engagement op LinkedIn kan voor iedere organisatie een uitdaging zijn. Gelukkig is LinkedIn zich hier bewust van. Nieuwe LinkedIn features maken engagement makkelijker. Je kunt eenvoudiger contact leggen met klanten en prospects die op de hoogte willen blijven van jouw organisatie. Wat is er nieuw? Wij delen de nieuwe LinkedIn features!

Nodig je connecties uit!

– Verhoog de engagement van jouw bedrijfspagina door je persoonlijke connecties uit te nodigen.

LinkedIn rolt op dit moment een nieuwe feature uit waarbij je jouw persoonlijke connecties kunt uitnodigen om jouw bedrijfspagina te volgen. De functie is op dit moment voor ongeveer de helft van de leden beschikbaar. Enkel paginabeheerders kunnen van de functie gebruikmaken. Ga naar de bedrijfspagina → tools voor beheerders → connecties uitnodigen. 

LinkedIn connecties uitnodigen 

Custom Call-to-Action Button en Analytics

Een nieuwe manier om leads te genereren en de impact te meten. 

Als paginabeheerder kun je kiezen hoe je met pagina volgers en bezoekers omgaat. Naast de “Volgen” button is er nu een mogelijkheid toegevoegd om een custom CTA button voor de pagina toe te voegen. Vijf nieuwe opties maken het makkelijker om pagina bezoekers tot potentiële leads te maken. Het nieuwe analytics dashboard biedt een dieper inzicht in hoeveel bezoekers er doorklikken. 

Custom CTA button opties:

  • Neem contact met ons op
  • Lid worden
  • Meer informatie
  • Inschrijven
  • Website bezoeken

Je kunt de CTR van de button op twee plekken terugvinden: 

– In het dashboard aan de linkerkant van de page admin home

– Aan de bovenkant van de bezoekersstatistieken.

LinkedIn clicks op custom buttons

Community hashtags

Neem deel aan de juiste conversaties om naamsbekendheid op te bouwen

Dankzij deze feature kun je jouw bedrijfspagina koppelen aan relevante hashtags. Op die manier kun je deelnemen aan interessante gesprekken die leden en organisaties voeren over bepaalde onderwerpen. Denk bijvoorbeeld aan #advertisingWeek #marketingautomation. Je kunt hierdoor heel snel deelnemen aan een gesprek en de visie van jouw bedrijf delen. Klik op de hashtag om in de feed terecht te komen en in naam van jouw bedrijf te connecten met nieuwe doelgroepen. 

Mobile Admin Editing

– Werk overal jouw pagina details en berichten bij.

Vanaf heden is het mogelijk om berichten vanaf je smartphone op je bedrijfspagina te plaatsen, te beantwoorden en te bewerken. Daarnaast kun je belangrijke paginadetails bijwerken en berichten bewerken die je al hebt gepubliceerd vanaf je telefoon. 

LET OP: Community hashtags en Custom CTA Analytics zijn alleen voor desktop beschikbaar. 

Wil je meer tips om jouw LinkedIn activiteiten nog verder optimaliseren?

Lees onze 10 B2B marketing tips voor LinkedIn

 

Deel dit artikel via
Shannah de Ruijter
Shannah de Ruijter

Over deze schurq

Online Marketing Consultant

Lees ook
|
Lysanne Paulus
|
2 minuten

Google Consent Mode V2

|
Guido Sombroek
|
4 minuten

Server Side Tagging simpel uitgelegd

|
Guido Sombroek
|
5 minuten

Dé SEO handleiding om jouw organische vindbaarheid te verbeteren